Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Pokémon Trading Card Game Pocket

Pokémon Trading Card Game Pocket Zapowiedź: Regresja wielkiej formuły TCG

Kiedyś płaciliśmy za papier. Teraz płacimy za kod.

HQ

Dziś rytuał zbierania kart Pokémon został zastąpiony kliknięciem na ekranie. To, co kiedyś było doświadczeniem społecznym i fizycznym, zostało zepchnięte do zimnej, bezosobowej przestrzeni cyfrowej. A Pokémon Trading Card Game Pocket przenosi to na inny poziom. Może to przyszłość. Może tak jest wygodniej. Może jest bardziej dostępny. I w pewnym sensie może tak jest. Ale w tym procesie tracimy coś, co wykracza daleko poza zwykłą nostalgię za fizycznością.

Jednym z najbardziej ekscytujących aspektów kolekcjonowania kart Pokémon była ich namacalna wartość. Trzymając kartę w dłoniach, czując fakturę papieru, obserwując, jak światło pada na holograficzny wzór. Cyfrowe kolekcjonowanie po prostu nie ma takiego samego ciężaru emocjonalnego ani wartości nostalgicznej. Nie możesz wymieniać się fizycznymi kartami w porze lunchu na placu zabaw ani poczuć dreszczyku emocji związanego ze znalezieniem rzadkiej karty w paczce, którą ktoś podał ci po wymianie. W Pokémon TCG Pocket otwieranie paczek stało się zautomatyzowanym, bezdusznym procesem, w którym jedyną nagrodą wydaje się być zapełnienie wirtualnej kolekcji, która w ostatecznym rozrachunku jest powiązana z serwerami, które mogą zniknąć w każdej chwili. I tak naprawdę zniknęły one w przeszłości, co właśnie martwi nas najbardziej (jeśli chcesz przeczytać więcej na ten temat, kliknij tutaj).

Łatwo wpaść w pułapkę myślenia, że cyfryzacja Pokémon TCG Pocket jest krokiem w kierunku dostępności. Teoretycznie każdy może pobrać grę, otwierać paczki i zbierać karty bez wychodzenia z domu. I jasne, ma to pewien urok. Ale to, czego nie mówią, to to, że ten nowy format nie jest w rzeczywistości bardziej dostępny. Jest to bardziej opłacalne dla firm, a nie dla graczy. To, co kiedyś było jednorazowym zakupem fizycznego pakietu, zamieniło się w niekończącą się serię mikrotransakcji, w których każde kliknięcie to nowy wydatek.

Pokémon Trading Card Game Pocket
To jest reklama:

Mimo że gra jest reklamowana jako darmowa, Pokémon TCG Pocket nie jest darmowa, ale bezpłatna, co jest małym szczegółem, który zmienia całe doświadczenie. Na początku gra pozwala otworzyć kilka paczek za darmo (dwie dziennie), ale prawdziwa bariera pojawia się, gdy zdasz sobie sprawę, że aby awansować, wygrywać i budować konkurencyjną kolekcję, musisz wydać prawdziwe pieniądze. Gra została zaprojektowana tak, aby skłonić graczy do dokonywania mikrotransakcji, z obietnicą odblokowania ekskluzywnych kart i szybszego awansu, zamieniając to, co może być zabawnym doświadczeniem, w spiralę wydatków. To, co kiedyś było fizyczną i społeczną wymianą, przekształciło się w ciągłą transakcję. Celem nie jest już gra; Celem jest wydawanie.

W Pokémon TCG Pocket uproszczenie gry jest kolejnym przykładem na to, jak technologia cyfrowa może czasami obniżyć, a nie poprawić wrażenia. Dostosowano zasady, zmniejszono talie, skrócono mecze. Wszystko jest zaprojektowane tak, aby było szybkie, natychmiastowe i natychmiast satysfakcjonujące, tak jakby jedynym sposobem na utrzymanie naszej uwagi było dawanie nam małych dawek szybkiej satysfakcji. Ale w tym procesie usunęli wiele z tego, co czyniło oryginalną grę wyjątkową.

W Pokémon TCG Pocket głównym celem wygrania meczu jest wyeliminowanie trzech Pokémonów przeciwnika. Za każdym razem, gdy wrogi Pokémon zostanie pokonany, otrzymasz kartę nagrody. Ten uproszczony system odzwierciedla oryginalną grę, ale z jedną kluczową różnicą: zamiast sześciu kart nagród używane są tylko trzy. To sprawia, że mecze są szybsze, kończąc się po około pięciu minutach, co kontrastuje z długimi, ekscytującymi bitwami, które lubiliśmy w fizycznej grze.

Pokémon Trading Card Game PocketPokémon Trading Card Game Pocket
To jest reklama:
Pokémon Trading Card Game Pocket

Karty EX wprowadzają nową dynamikę do gry. Potężne Pokémony, takie jak Articuno i Pikachu, które wyróżniają się w zestawie startowym, oferują doskonałą wydajność, przyznając dwa punkty zwycięstwa zamiast jednego po pokonaniu. Ta funkcja może jeszcze bardziej skrócić czas meczu i zmienić strategie graczy, ponieważ zmierzenie się z EX Pokémonem i pokonanie go może stanowić ponad 50% punktów potrzebnych do wygrania meczu.

Jedną z najbardziej zauważalnych zmian w Pokémon TCG Pocket jest modyfikacja słabości i odporności. W tradycyjnej grze słabości podwajają otrzymywane obrażenia, podczas gdy w Pocket słabości dodają tylko 20 dodatkowych punktów obrażeń. Z drugiej strony odporności zostały całkowicie usunięte, aby uprościć dynamikę gry. Ta zmiana, mająca na celu uczynienie gry bardziej dostępną dla nowych graczy, upraszcza ją tylko w najgorszy sposób.

W Pokémon TCG Pocket system energetyczny został zrestrukturyzowany. Zamiast korzystania z indywidualnych kart energii, gra wprowadza "Strefę Energii". Obszar ten funkcjonuje podobnie jak strefy energetyczne w innych grach karcianych. Gracze mogą gromadzić energię w tej strefie w trakcie swoich tur, co pozwala na szybsze i bardziej dynamiczne zarządzanie zasobami potrzebnymi do ataków.

Pokémon Trading Card Game Pocket

Zmniejszono również talie z 60 do 20 kart. Ta zmiana ma na celu skrócenie i przyspieszenie meczów, usuwając karty energii z talii, aby uprościć budowanie talii i przebieg gry. Chociaż pozwala to na bardziej natychmiastowe strategie, sprawia, że tęsknimy za złożonymi strategiami, które zwykliśmy planować w grze fizycznej.

Jeśli chodzi o cyfrowe kolekcjonowanie, Pokémon TCG Pocket pozwala otworzyć dwie darmowe paczki kart dziennie i oglądać animacje, aby odkrywać nowe karty. Gra zawiera również karty holograficzne i sceny, które zapewniają bardziej wciągające wrażenia. Chociaż stara się uchwycić część nostalgii związanej z fizycznym kolekcjonowaniem, doświadczenie pozostaje zupełnie inne.

Wreszcie, jak to zwykle bywa w grach mobilnych, Pokémon TCG Pocket obejmuje mikrotransakcje. Gracze mogą kupić dodatkowe pakiety i przepustki premium, aby uzyskać dostęp do ekskluzywnej zawartości. Chociaż gra zachowuje aspekt społecznościowy z wymianami i meczami ze znajomymi lub sztuczną inteligencją, nie udaje jej się uchwycić istoty fizycznego, społecznościowego handlu.

Pokémon Trading Card Game Pocket

Naprawdę szkoda kierunku, w jakim potoczyła się ta gra. Widać, że włożyli dużo serca w animacje i projekty kart. Szkoda jednak, że cały ten wysiłek jest przyćmiony przez jedyny cel, jakim jest czerpanie zysków z gry, a nie oferowanie graczom doświadczenia godnego nazwy karty kolekcjonerskiej Pokémon. Ich intencje widać z daleka. Zamiast skupiać się na doświadczeniu gracza, skupili się na stworzeniu "pay-to-win", zastanawiając się, jak najlepiej zaoferować małe dawki satysfakcji, abyś wydał swoje pieniądze, co nie byłoby złą rzeczą, gdyby zależało im również na stworzeniu przyzwoitego doświadczenia z gry. Ale tak nie jest.

Strategia, długoterminowe planowanie, napięcie związane z zarządzaniem zasobami, takimi jak energia w twojej talii... To wszystko zostało zredukowane do absolutnego minimum. Usunęli opory, zredukowali talie do zaledwie 20 kart, uprościli warunki zwycięstwa. To, co kiedyś było przystępną, ale głęboko taktyczną grą, przekształciło się w taką, która przede wszystkim nagradza szybkość i natychmiastowość.

I dlatego, pomimo wszystkich obietnic Pokémon TCG Pocket, nigdy nie zastąpią tego, co mieliśmy w przeszłości, jeśli ich jedynym celem jest zysk i wymyślenie, jak skłonić graczy do wydania jak największej ilości pieniędzy, zamiast próbować ich zadowolić i zaoferować godne doświadczenie: dreszczyk emocji związany z otwieraniem prawdziwej paczki kart, Handel z przyjaciółmi, satysfakcja z posiadania czegoś namacalnego, co istnieje w prawdziwym świecie. Jest to coś, co Pokémon TCG Pocket mógł osiągnąć. Ale tak nie jest.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości