Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Pragmata

Pragmata Zapowiedź: Zapomnij o bieganiu i strzelaniu, tutaj chodzi o hakowanie i strzelanie

Zagraliśmy w część nadchodzącego tytułu Capcomu, aby poczuć przedsmak tego, co ten punkowy projekt NASA będzie serwował.

HQ

To była bardzo dziwna droga dla Pragmata Capcomu. Ujawniona lata temu, z ciekawym i niezwykłym zwiastunem, gra zapadła w długi sen, pozostawiając wielu zastanawiających się, czy kiedykolwiek się obudzi. To właśnie z powodu takiego obrotu spraw niedawne ponowne ogłoszenie wydawało się dość zaskakujące i nieoczekiwane, co wydaje się coraz bardziej zaskakujące teraz, gdy miałem okazję zagrać w część Pragmata.

Tak, w ramach niedawnej wizyty w brytyjskiej siedzibie Capcomu miałem okazję zapoznać się z krótkim fragmentem gry, aby pokrótce zrozumieć projekt, który Capcom zamierza zrealizować w przyszłym roku. Ponieważ był to tylko bardzo krótki przedsmak gry, nie będę poruszał tematu fabuły, ponieważ została ona tylko przemilczana w krótkiej wiadomości podsumowującej, krótkim podsumowaniu, które zasadniczo stwierdzało, co następuje.

HQ

Główny bohater Hugh został przydzielony do udania się do jednej z ludzkich placówek na Księżycu, aby ją sprawdzić, jednak po przybyciu na miejsce potężne trzęsienie ziemi rozrywa bazę na strzępy i widzi, jak Hugh wpada głęboko w jej wnętrzności, kropla, która wydawała się końcem dla naszego bohatera. Na szczęście pomocna młoda dziewczyna, która tak się składa, że jest zaawansowanym androidem, osobnikiem znanym jako Diana, jest pod ręką, aby załatać Hugh, a następnie pomóc chronić go przed innymi robotami, które nazywają bazę księżycową domem, robotami, które są dalekie od przyjaznych. Mając to na uwadze, Hugh musi znaleźć sposób, aby połączyć się przez radio z Ziemią, aby poinformować o przerażającej sytuacji, a w końcu także znaleźć sposób, aby wrócić do domu, z Dianą u boku.

To jest reklama:

Tak więc, w tym przypadku, kompilacja demonstracyjna rozpoczyna się natychmiast w głębokim obiekcie przypominającym NASA, w którym Hugh musi stanąć na baczność, aby przetrwać i pokonać atakującego go robota. W tym miejscu Pragmata ujawnia pierwszą sztuczkę w rękawie, ponieważ nie możesz po prostu użyć pojedynczego, automatycznie ładującego się Grip Gun, aby od razu rozwalić roboty na kawałki. Pancerz każdego bota jest zbyt mocny dla arsenału Hugh, ale na szczęście Diana ma rozwiązanie, ponieważ może zhakować każdego robota, aby ujawnić jego słabe punkty, co pozwala Hugh prawidłowo uderzyć i zadać obrażenia. Proces hakowania jest również przedstawiany jako mini-gra, w której musisz wycelować w bota, a następnie przejść przez serię pól siatki, przechodząc przez niebieskie kafelki, zanim wylądujesz na zielonym kafelku na końcu, aby skutecznie wygrać grę i zdemaskować bota. To ciekawy pomysł, który jest realizowany poprzez obserwowanie, jak gracz stuka w przyciski akcji we właściwym kierunku, tj. na PS5 Cross poruszałby się w dół, podczas gdy Circle poruszałby się w lewo. Opanowanie tego wydaje się być chlebem powszednim walki Pragmata i chociaż może to brzmieć jak bardziej złożony system, z którym trzeba sobie radzić w ogniu bitwy, jest zaskakująco szybki i intuicyjny, a także dodaje dodatkowy wymiar.

Hakowanie jest również bardzo podstawową i kluczową częścią Pragmata, ponieważ podczas przechodzenia przez poziom natkniesz się na wiele różnych węzłów i zamkniętych drzwi, które muszą zostać otwarte przy użyciu ogromnej mocy obliczeniowej Diany, a interesujące jest to, że Capcom przygotował szereg różnych mini-gier dla każdego z tych unikalnych scenariuszy hakowania. Niektóre mogą wymagać wyrównania pasków, klikając przyciski akcji, aby obrócić każdy z czterech "stawów", aby zamek się otworzył, podczas gdy inne będą po prostu klikać mini-gry, które skutecznie mają mechaniczną głębię szybkiego wydarzenia bez niezbędnej szybkiej reakcji.

Hakowanie idzie również o krok dalej, ponieważ możesz rozbijać skrzynie porozrzucane po całym poziomie, aby znaleźć Decodes, które są zasadniczo jednorazowymi dobrodziejstwami hakerskimi, które po przejściu podczas gry hakerskiej zwiększają ilość obrażeń, które otrzymują zhakowani wrogowie. Byłbym zaskoczony, gdyby był to jedyny rodzaj Decode, który Capcom ma w zanadrzu, ale nie mogę jeszcze tego potwierdzić, ponieważ w tym demie był obecny tylko jeden.

Pragmata
To jest reklama:
PragmataPragmataPragmata

Może się wydawać, że skupiam się na tym systemie hakerskim, ale to dlatego, że większość wersji demonstracyjnej, którą miałem okazję przetestować, obracała się wokół strzelania do robotów i otwierania zamkniętych drzwi. To było krótkie doświadczenie, które posłużyło jako przedsmak tego, co ma nadejść, przedsmak, który namalował obraz gry, o której prawie nie miałem pojęcia, czego się spodziewać, gdy przekroczyłem drzwi Capcomu.

W każdym razie, broń i roboty. Wygląda na to, że Hugh przez cały czas będzie utrzymywał Grip Gun, narzędzie, które prawie przypomina Plasma Cutter Isaaca Clarke'a z Dead Space. Jest to narzędzie jednostrzałowe, które jest najmniej skuteczną bronią, jaką możesz władać, ponieważ istnieją również bronie takie jak Shockwave Gun i Stasis Net, przy czym pierwsza z nich to przypominające strzelbę narzędzie o dużych obrażeniach, które uderza z ogromnym efektem, gdy jest z bliska, a druga to system kontroli, który ogłusza i blokuje każdego robota wroga złapanego w jego pobliżu. Głównym haczykiem związanym z Pragmata jest to, że te bronie nie są na stałe w twoim zestawie, ponieważ gdy skończy ci się amunicja, upuszczasz ją i musisz znaleźć inną, jeśli zamierzasz jej ponownie użyć. To ciekawy zwrot w walce i ekonomii amunicji, który nie jest tak wymagający jak survival horror, ale z pewnością sprawia, że zastanawiasz się, czy musisz spalić amunicję, czy też powinieneś zachować potężniejszy sprzęt na później.

PragmataPragmata

Poza tym poziomy wydają się być dość liniowe, łącząc potyczki bojowe z rozwiązywaniem zagadek środowiskowych, a wszystko to w jednym kierunku. Są walki z bossami, z których żadna nie miała luksusu doświadczyć, a także sekrety do znalezienia, w tym ukryte ściany, które można rozbić, aby uzyskać dodatkowe i przydatne łupy. Dodaj do tych miejsc, aby znaleźć dodatkowe Cartridges, przedmiot jednorazowy, którego używasz, aby przywrócić pełne zdrowie Hugh. W ten ostatni sposób przypomina nieco Soulslike (tj. Dark Souls ' Estus Flasks ), coś, co jest stosunkowo podobne z punktami odrodzenia, które można znaleźć na całym poziomie, aby uniknąć konieczności cofania się po schodach. Ale poza tym jest bardzo jasne, że Pragmata to gra akcji, która wydaje się nie mieć zbyt wiele puchu, w którym te gry mogą ugrzęznąć. Nie musisz się martwić o ulepszanie sprzętu, rzadkość przedmiotów, zarządzanie ekwipunkiem i nic z tych rzeczy.

To w dużej mierze strzelanie do robotów i hakowanie terminali, a wszystko to w naprawdę uderzającym świecie science-fiction w stylu NASA. Z tego powodu znalazłem się w całkiem dobrej zabawie przy Pragamata i jestem ciekawy, gdzie Capcom kontynuuje tę serię w okresie poprzedzającym jej ostateczne nadejście w 2026 roku.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości