Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Ravenswatch

Ravenswatch: Przesłanka z potencjałem utrudnionym przez kilka problemów

Twórca Curse of the Dead Gods powraca z tytułem, który daje ponure spojrzenie na kultowe baśnie i mity.

HQ

Kiedy zobaczyłem zapowiedź najnowszego tytułu Passtech Games, od razu byłem zaintrygowany. Bardzo podobał mi się roguelike niezależnego dewelopera Curse of the Dead Gods i do dziś uważam, że jest to jeden z lepszych tytułów niezależnych na rynku. Kiedy więc usłyszałem o Ravenswatch, innym roguelike tytule, z wyjątkiem takiego, który zamienia scenerię Azteków na ponurą wersję baśni i mitów, byłem naprawdę podekscytowany, aby zobaczyć, co przygotował deweloper.

Ale ta gra nie jest kontynuacją, na którą liczyłem. Jeszcze. Tak, jest to tytuł Early Access, co oznacza, że będzie wiele zmian, zanim gra pojawi się w "stanie premiery" 1.0, ale ponieważ wymaga od graczy zapłaty pieniędzy, aby uzyskać do niej dostęp już teraz, nie zamierzam się powstrzymywać. Mówię to, ponieważ Ravenswatch ma pewne wyraźne problemy, w prawie każdym z jego aspektów.

HQ

Po pierwsze, w zasadzie nie ma żadnej narracji ani rozwoju fabuły. Naprawdę musisz zrobić wszystko, aby zacząć rozumieć świat i dlaczego powinieneś się nim interesować, co jest rozczarowaniem, zwłaszcza, że Ravenswatch serwuje obsadę bardziej makabrycznych i surowych ikon bajek, o których chcesz dowiedzieć się więcej.

To jest reklama:

Obecnie jest sześć postaci, a każda z nich nawiązuje do innej części świata i innych mitów. Masz skandynawskiego Beowulfa, germańskiego Pied Pipera, francuskiego Szkarłatnego (Czerwonego Kapturka) i tak dalej, a każda postać gra drastycznie inaczej niż następna. Na przykład Aladyn jest bardziej awanturnikiem ze swoim scimitarem idealnym do przecinania wrogów, podczas gdy Królowa Śniegu jest lepsza jako postać wspierająca, która lubi trzymać wrogów na dystans. Projekt postaci jest prawdziwą atrakcją i pokazuje, że Passtech Games wyraźnie ma talent do tworzenia fascynujących postaci, ale problem polega na tym, że żadna z postaci nie jest naprawdę zabawna do wprowadzenia w życie.

A to dlatego, że Ravenswatch ma poważny problem z poziomem trudności i projektowaniem poziomów. Ideą tej gry jest wejście na poziom i pokonanie wroga na poziomie bossa świata w ciągu trzech dni w grze. Na początku zachęcamy do eksploracji i eliminowania wędrujących wrogów, aby zdobyć doświadczenie i znaleźć nowe łupy, które pomogą ci w głównej bitwie, ale problem polega na tym, że podstawowi wrogowie są tak śmiertelni, a walka tak powolna, że zasadniczo musisz umrzeć, a biorąc pod uwagę, że mapa nie wydaje się atrakcyjna do eksploracji, Wkrótce tracisz zainteresowanie rozpakowaniem tego.

Ravenswatch

Ponieważ Ravenswatch jest czystą grą roguelike, po śmierci (do czterech razy w jednym biegu podczas gry solo) musisz zacząć od początku. Jest to system, który w ogóle nie czuje się spełniony, a ponieważ sama rozgrywka jest powolna i czasami frustrująca, szybko tracisz chęć do dalszego grindowania w nadziei na pokonanie bossa poziomu, abyś mógł przejść na drugi poziom - który następnie zobaczy cały ten proces powtórzony, i ponownie na poziomie trzecim, i potencjalnie tak dalej, gdy dodawane jest więcej treści.

To jest reklama:

Nie zrozumcie mnie źle, Ravenswatch to gra, która jest znacznie lepsza, gdy łączysz siły z kilkoma przyjaciółmi, ale w żaden sposób nie rozwiązuje problemów i sprawia, że jest to bezbłędne doświadczenie. Jeśli już, to podczas gry w trybie współpracy niektóre kwestie związane z postępami i trudnościami są tymczasowo zamiatane pod dywan, ale to tylko przy założeniu, że masz naprawdę spójny i kompetentny zespół graczy, ponieważ naprawdę nie ma zbyt wiele miejsca na błąd podczas grania w tę grę.

RavenswatchRavenswatch

Chociaż można powiedzieć, że za sześć miesięcy, rok, a może dłużej, gdy przejdziemy dalej Early Access, sprawy będą się poprawiać, gdy zostaną wprowadzone kolejne zmiany balansu i dodana zostanie dodatkowa zawartość, w tej chwili nie jest to kontynuacja wspaniałego Curse of the Dead Gods, na który liczyłem.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości