Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Ready or Not

Ready Or Not - wrażenia z wczesnego dostępu

Taktyczna strzelanka VOID Interactive nie jest przeznaczona dla osób o słabych nerwach, ale zapewnia świetną zabawę.

HQ

W grudniu, na około tydzień przed świętami, VOID Interactive wypuściło taktyczną grę FPS Ready or Not na Steam Early Access. Gra nakłada na graczy zadanie dowodzenia i kierowania jednostką SWAT, gdy są wysyłani w bardzo niebezpieczne scenariusze w celu wyeliminowania lub zatrzymania zagrożeń bez narażania się na ofiary lub śmierci na służbie. Na pozór jest to styl gry podobny do Rainbow Six: Siege, ale w rzeczywistości jest to tytuł o wiele bardziej wymagający, który wymaga dużo cierpliwości i strategii, aby móc odnieść sukces.

Jako wielki fan strzelanek, szczególnie tych, w których liczy się szybkość na spuście, od razu pociągnęło mnie to, co Ready or Not przynosi do stołu, i szybko złapałem swoją kopię. Mając to na uwadze, nastąpiła odrobina pychy, ponieważ założyłem, że moje doświadczenie w innych strzelankach przełoży się i przeniesie do Ready or Not. Z punktu widzenia podstawowej kontroli gry tak było, ponieważ strzelanina jest naprawdę na najwyższym poziomie, a wiele mechanik z innych gier można wprowadzić do Ready or Not, ale to mniej więcej tyle, co moje wcześniejsze doświadczenia mi pomogły. Pozwól mi wyjaśnić dlaczego.

HQ

Idea wskazywania i klikania w celu wycelowania i wystrzelenia broni palnej jest główną częścią Ready or Not. To naprawdę nic dziwnego w gatunku FPS. Ale gdzie w wielu strzelankach możesz biegać i polegać na własnych umiejętnościach, aby wygrać strzelaninę, granie w ten sposób (choć nie jest to do końca możliwe, ponieważ ruch jest znacznie cięższy i wolniejszy) będzie oznaczać pewną i prawie natychmiastową śmierć. Ta gra została zaprojektowana jako realistyczna interpretacja współczesnej policji SWAT, a Ty musisz grać tak, jakby za każdymi drzwiami znajdował się wrogi bojownik celujący w ciebie z 12-kalibrowej strzelby. Ale co więcej, ponieważ musisz również założyć, że każde zamknięte drzwi są otoczone pułapką z jakąś formą materiału wybuchowego i że każdy cywil jest w rzeczywistości wrogiem ukrywającym broń. To naprawdę przerażające i naprawdę musisz dwukrotnie, a nawet potrójnie sprawdzić przed podjęciem jakichkolwiek działań, ponieważ osobiście mogę zagwarantować, że jedyne drzwi, których nie sprawdzisz, będą połączone z kopalnią.

To jest reklama:

Chociaż wszystko to już sprawia, że ​​gra FPS jest niezwykle trudna do opanowania, będąc jednostką SWAT, twoim obowiązkiem jest jak najszybsze rozładowanie wrogiego scenariusza, co oznacza, że ​​​​celem jest być tak płynnym i szybkim, jak tylko możesz. To prawda, że ​​ciężar tego jest łagodzony przez oddział oficerów SWAT (czy to sojuszników AI, czy graczy online) dołączających do ciebie na przejażdżkę, oddział, którym możesz dowodzić lub komunikować się, aby móc włamać się i oczyścić sobie drogę dostępnych jest wiele różnych poziomów. Wspominam o przełamywaniu i oczyszczaniu, ponieważ niektóre poziomy, na przykład hotel Wenderly Hills, będą wymagały oczyszczenia dziesiątek pokoi, gdy będziesz szukać uzbrojonych wrogów i cywilów na poziomie. Istnieją również inne, bardziej otwarte poziomy, takie jak Stacja benzynowa 4U, gdzie napięta akcja z bliska zostaje zastąpiona możliwością ostrzału przez walczącego ukrytego z tyłu dużego pokoju, więc niezależnie od tego, jak na to spojrzysz, gra wymaga przystosowania się do różnego rodzaju konfliktów.

Ready or NotReady or Not

Wróćmy jednak do gry zespołowej. System zaprojektowany przez VOID Interactive obraca się wokół dowodzącego gracza (zakładając, że grasz solo i wydajesz rozkazy kolegom z oddziału AI) prosząc innych funkcjonariuszy SWAT o odblokowanie drzwi, oczyszczenie pokoju przez rzucenie flashbangiem, a następnie przejście do eliminacji lub zatrzymywać na przykład uzbrojonych wrogów. Może się wydawać, że sztuczna inteligencja zajmuje się tutaj ciężkim podnoszeniem, ale masz tylko ograniczoną liczbę przedmiotów do rzucania, co oznacza, że ​​​​musisz upewnić się, że włamujesz się tylko do pomieszczeń, które należy przełamać, przesuwając kamerę węża pod drzwiami, aby przeprowadzić zwiad bez konieczności faktycznego wchodzenia. Jeśli nie przeszukasz pokoju przed wydaniem rozkazów swoim kolegom z drużyny, mogą oni nieświadomie zabłąkać się w pułapkę, co oznacza, że ​​twoja misja zostanie skażona przez martwego oficera, ponieważ po prostu nie wykonałeś poprawnie swojej pracy jako przywódca.

Wisienką na torcie jest to, że twoi koledzy z drużyny nie zrobią wiele bez twojego dowództwa, co oznacza, że ​​jeśli zdecydujesz się iść do przodu sam i znajdziesz się pod ostrzałem i naciskiem grupy walczących, zajmie to trochę czasu dla twojego oddziału nadrobić zaległości, a do tego czasu prawdopodobnie będziesz martwy. Jak widać, gra zespołowa i metodyczne postępowanie mają zawsze ogromne znaczenie.

To jest reklama:
Ready or Not

Chociaż Ready or Not nie jest grą dla bojaźliwych, polecam fanom strzelanek spróbować. Jest to tytuł, który popchnie was do granic możliwości i poprosi o ostrożność i cierpliwość, tym bardziej, gdy podbijasz trudność, aby poradzić sobie z jeszcze bardziej wymagającymi i wrogimi scenariuszami. Ale zakładając, że masz odwagę i determinację, aby sprostać wyzwaniu tej gry, Ready or Not to FPS, który zapewni ci rozrywkę i oczaruje w sposób, który nie jest ostatnio tak powszechny w gatunku FPS.

Ready or NotReady or NotReady or Not

Powiązane teksty

Ready or Not Score

Ready or Not

RECENZJA. Przez Petter Hegevall

Po wielu latach rozwoju i wielu latach w fazie wczesnego dostępu, irlandzcy twórcy gry z Void Interactive w końcu wydali gotową wersję swojej repliki SWAT....



Wczytywanie następnej zawartości