Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Reanimal
Featured: Gamescom 2024 Coverage

Reanimal Praktyczny podgląd: To, co niektórzy mogą nazwać "różnicami", dla mnie wydaje się bardziej "ulepszeniami"

Podczas Gamescom 2024 mieliśmy okazję porozmawiać z twórcami i zagrać w ten nowy tytuł, który przenosi to, co zaczęło się od Little Nightmares, na wyższy poziom, z subtelnymi zmianami, które niektórzy mogą określić jako "różnice", choć dla mnie wydają się one bardziej "ulepszeniami".

HQ

Reanimal to długo wyczekiwany nowy tytuł od Tarsier Studios, twórców uznanych dwóch pierwszych gier Little Nightmares. Osadzona w postapokaliptycznym i rozpadającym się świecie gra eksploruje wszechświat, w którym zwierzęta, które kiedyś były ofiarami, zostały ożywione i przekształcone w potworne, drapieżne stworzenia. Ten tytuł, będący mieszanką horroru psychologicznego i mechaniki eksploracji, obraca się wokół tematów reanimacji i transformacji, zanurzając graczy w zniekształconej i przerażającej rzeczywistości.

Gra podąża za dwójką bohaterów, dziewczyną i chłopcem, którzy wyruszają na niebezpieczną przygodę w mrocznych i niepokojących środowiskach. Wyposażone w maski zwierząt, postacie te eksplorują zrujnowane miasto i inne opustoszałe krajobrazy, stawiając czoła zarówno fizycznym, jak i nadprzyrodzonym zagrożeniom. Mechanika rozgrywki łączy eksplorację w pojedynkę i kooperację, pozwalając graczom współpracować w celu pokonywania wyzwań i odkrywania mrocznej narracji gry.

Reanimal
To jest reklama:

Dzięki wizualnej estetyce inspirowanej surrealistycznym horrorem i projektowi przypominającemu ich poprzednie dwie gry, Reanimal eksploruje tematy transformacji, śmierci i reanimacji zarówno przez niepokojące, jak i oryginalne soczewki. Gracze mogą spodziewać się spotkań z hybrydowymi stworzeniami, opustoszałymi krajobrazami i narracją, która rzuca wyzwanie ich postrzeganiu rzeczywistości i samej naturze istnienia.

Reanimal wyłania się jako naturalna i ekscytująca ewolucja uniwersum, którą studio stworzyło w swoich pierwszych dwóch grach. Podczas gdy te wcześniejsze tytuły urzekały graczy klaustrofobiczną atmosferą i niepokojącym światem, w którym stała kamera była integralną częścią doświadczenia, Reanimal przenosi tę formułę na zupełnie nowy poziom dzięki jednej z najbardziej zauważalnych innowacji: znacznie swobodniejszej i bardziej dynamicznej kamerze.

W Little Nightmares stała kamera ograniczała ruchy gracza i przyczyniała się do ciągłego poczucia strachu i zamknięcia (co było idealne dla doświadczenia, które chcieli stworzyć). Jednak Reanimal przyjmuje bardziej elastyczne podejście do systemu kamer, pozwalając graczom na swobodniejszą eksplorację otoczenia. Ta zwiększona swoboda nie tylko zwiększa zdolność gracza do interakcji z otoczeniem, ale także zwiększa wrażenia z horroru, zapewniając bardziej wszechstronny widok przerażających krajobrazów i stworzeń, które zaludniają grę.

ReanimalReanimal
To jest reklama:
Reanimal

Innym charakterystycznym aspektem Reanimal jest skupienie się na technice narracyjnej "pokaż, a nie opowiedz", która pozwala otoczeniu i wydarzeniom przekazać historię, zamiast polegać na obszernych dialogach. Chociaż gra wprowadza dialogi po raz pierwszy w pracy studia, nadal zachowuje istotę ich poprzednich gier, tworząc gęstą i enigmatyczną atmosferę.

Jedną z głównych zmian w Reanimal jest skupienie się na rozgrywce kooperacyjnej. Podczas gdy pierwsze dwie gry oferowały głównie doświadczenie w pojedynkę, Reanimal jest przeznaczony do zabawy z innymi. Możliwość gry z innym graczem, zarówno lokalnie, jak i online, nadaje horrorowi nowy wymiar. Wspólny ekran zapewnia, że obaj gracze widzą to samo, zwiększając immersję i wspólne poczucie grozy.

Reanimal zanurza graczy w świecie, który łączy najgorsze z naszych koszmarów z uderzającą wizualnie estetyką. Wpływ kultowych tytułów, takich jak Silent Hill, jest widoczny w projekcie gry. Świat gry jest wypełniony groteskowymi stworzeniami i środowiskami, od plaż, na których nie widać ani jednego ciała, po bagna, w których się roi (oczywiście w postaci zwłok), oferując bogate wizualnie i niepokojące wrażenia.

Postacie i wrogowie w Reanimal wydają się być wyjęci prosto z dystopijnej powieści. Animalistyczne wzory, inspirowane mroczną wariacją na temat Animal Farm, w połączeniu z humanoidalnymi wrogami o groteskowych, zniekształconych twarzach, przyczyniają się do stworzenia wyjątkowo przerażającej atmosfery. Ta różnorodność w projektowaniu wrogów i otoczenia obiecuje utrzymać graczy w napięciu, gdy będą eksplorować każdy zakątek gry.

ReanimalReanimal

Dodatkowo, użycie Unreal Engine 5 do opracowania Reanimal zapewnia oszałamiającą i szczegółową grafikę. Moc tego silnika graficznego pozwala programistom tworzyć bardziej wciągające środowiska, rozwiązywać zagadki z większą głębią i projektować bardziej złożonych wrogów. To nie tylko poprawia wrażenia wizualne, ale także wzbogaca przytłaczającą atmosferę, którą Tarsier Studios przoduje w tworzeniu.

Podczas targów Gamescom 2024 mieliśmy również okazję zagrać w Little Nightmares III. Mimo, że ta trzecia odsłona została opracowana przez inne studio, trudno nie pokusić się o porównania. W przypadku Reanimal głównym tematem wydaje się być przemiana ofiary w drapieżnika. Koncepcja ta jest eksplorowana poprzez reanimację i mutację zwierząt w potworne stworzenia.

Zamaskowane postacie, statek i otoczenie w Reanimal przywołują elementy z poprzednich gier studia, ale z mroczniejszym podejściem i bardziej bezpośrednią narracją. Tematy przypominają mi Pet Sematary Stephena Kinga. Na przykład symbol białego królika przywodzi na myśl Alice in Wonderland i Donnie Darko, co może sugerować eksplorację alternatywnych światów i konfrontację z losem – motywy obecne również w narracji ich pierwszych dwóch gier.

Chociaż Reanimal nie jest bezpośrednią kontynuacją poprzednich gier studia, istnieje między nimi wyraźny duchowy związek. Tarsier Studios zachowało elementy wizualne i tematyczne, które współgrają z ich poprzednimi pracami, ale Reanimal oferuje bardziej ekspansywne i oparte na współpracy podejście do horroru, sprawiając wrażenie naturalnej ewolucji stylu widocznego w ich wcześniejszych grach. Włączenie dialogów i bardziej wyraźnej narracji w Reanimal sugeruje, że studio jest gotowe do odkrywania nowych metod opowiadania historii w gatunku horroru, zachowując jednocześnie związek z jego korzeniami.

Reanimal

Dzięki Reanimal, Tarsier Studios nie tylko kontynuuje swoje dziedzictwo horroru i przygody, ale także wprowadza znaczące ulepszenia, które na nowo definiują jego podejście. Swoboda ruchu kamery, kooperacyjna rozgrywka i imponująca jakość grafiki wznoszą wrażenia z gry na nowy poziom. W oczekiwaniu na premierę na PS5, Xbox Series X/S i PC, jasne jest, że Reanimal ma stać się nowym punktem odniesienia w gatunkach horrorów i przygodówek. Jeśli szukasz nowego sposobu na konfrontację ze swoimi lękami, Reanimal zdecydowanie zapowiada się na doświadczenie, którego nie będziesz chciał przegapić.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości