Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Scarlet Nexus

Scarlet Nexus - idea brainpunka

Czym jest samotność, gdy twój umysł jest stale połączony z myślami innych ludzi?

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Scarlet Nexus ma reprezentować gatunek nazywany przez Bandai Namco brainpunkiem. Idea, która za nim stoi, polega na sile ludzkiego umysłu. W alternatywnej rzeczywistości ludzkość odkryła psychologiczny hormon w mózgu, który prowadzi do wzrostu zdolności intelektualnych. Niektórzy nauczyli się nadawać swoim myślom formę fizyczną lub korzystać z telekinezy.

Wynaleziono również nowe technologie, takie jak Psynet, gigantyczną sieć, do której można uzyskać dostęp po prostu myśląc o niej. Szybko zrewolucjonizowało to sposób, w jaki ludzie przetwarzają i udostępniają informacje. A jednak mimo wszystkich tych zmian świat brainpunka nie różni się całkowicie od tego, który znamy. Akcja Scarlet Nexus rozgrywa się w całkiem niedalekiej przyszłości, a ludzkość wciąż ma do czynienia z tymi samymi problemami, przynajmniej w pewnym stopniu.

Scarlet Nexus stawia odbiorcy filozoficzne pytania, jak: "Czym jest samotność, kiedy twoje własne myśli są stale połączone z myślami innych ludzi?". Zagadnienia dotyczące prywatności i ochrony jednostki odegrają dużą rolę w nowej grze od Bandai Namco.

Jakiś czas po osiągnięciu przez ludzi nowego poziomu ewolucji z niebios wyłoniły się przerażające istoty. Te stworzenia - zwane Innymi - podążają wyłącznie za swoimi instynktami. Deweloper określa Innych jako klęskę żywiołową, porównywalną do tsunami lub trzęsienia ziemi. Najwyraźniej konwencjonalna broń ma niewielki wpływ na tę zarazę, ale ludzkość ponownie dostosowała się do nowych warunków.

Scarlet NexusScarlet Nexus

Ludzie są w stanie ze względną dokładnością określić, gdzie zagrożenie pojawi się w następnej kolejności. Dzięki temu mieszkańcy metropolii New Himuka nie żyją w całkowitym strachu, lecz zajmują się przyziemnymi sprawami. Jeśli zagrożony region zostanie zidentyfikowany i ewakuowany na wczesnym etapie, wkracza tak zwana OSF - elitarna jednostka wojskowa, która specjalizuje się w walce z Innymi.

"W Scarlet Nexus chcieliśmy podkreślić, że Inni już od dawna żyją wśród ludzi, więc dla wszystkich stało się to czymś naturalnym" - powiedział producent Keita Iizuka. "Oczywiście ludzie się ich w pewnym sensie boją, ale przeszli do porządku dziennego. To, że OSF chroni ludzkość przed Innymi, jest ich naturalną częścią życia".

W centrum tego wszystkiego znajduje się nasz młody bohater, Yuito Sumeragi. Jako potomek szlacheckiej rodziny założycielskiej tego potężnego imperium - które zdaniem dewelopera przełamuje granice naszego staromodnego rozumienia tradycyjnych państw i granic - miał on kontynuować karierę w służbie cywilnej, ale pewne wydarzenie sprawiło, że w Yuito narodziło się pragnienie ochrony ludzi przed niebezpiecznymi Innymi.

"Jednym z najważniejszych wątków jest to, że w przeszłości Yuito został uratowany przez OSF" - dodał Izuka. "OSF istnieje nie tylko jako zespół bojowy, który walczy z Innymi. Istotne są także relacje między jego członkami - relacje, które mogą się zmieniać lub nie, tym samym wpływając na kształt OSF".

Scarlet Nexus

Walka z Innymi przypomina nieco Bayonettę i Devil May Cry. Z pomocą swoich nadprzyrodzonych mocy Yuito używa telekinezy do podnoszenia ciężkich obiektów z otoczenia, wyzwalając niszczycielskie zdolności bojowe dalekiego zasięgu. Przy wystarczającej koncentracji może ciskać latarniami i samochodami w swoich wrogów, dopóki jego pasek GP nie będzie pusty. Ów pasek energii powoli regeneruje się z czasem, ale zawsze można przełączyć się na walkę wręcz i szybko uzupełnić GP udanymi trafieniami.

Yuito walczy wzmacnianą umysłowo kataną, która może nie ma wielkiego zasięgu, ale posiada zręczność niezbędną do odpędzenia Innych. Kombinacje bliskiego i dalekiego zasięgu z krzykliwymi animacjami i rozbłyskami światła z eksplodujących obiektów przypominają niemal grę rytmiczną. W trakcie rozgrywki będziemy awansować i odblokowywać umiejętności w klasycznym drzewku, aby wzmocnić nasze kombinacje, skorzystać z dodatkowych efektów lub poprawić statystyki bohatera. Otrzymamy również wsparcie od towarzyszy, ponieważ Yuito nie walczy samotnie.

"Inspirowaliśmy się opowieściami takimi jak Cyborg 009, w którym grupa ludzi łączy siły, a każdy członek ma swoje specjalne zdolności lub moce" - powiedział nam reżyser gry, Kenji Anabuki. "Każdy z nich ma swoją własną moc, ale ich prawdziwa siła objawia się w zespole, który dzięki wiedzy każdego członka odnosi sukcesy. Obrazy takie jak Akira czy Gantz pokazują również, że takie moce niosą ze sobą zagrożenie dla użytkownika. Podobał nam się ten pomysł".

Scarlet NexusScarlet Nexus

System towarzyszy czerpie zaś inspirację z serii Tales of. Przyjaciele Yuito z OSF użyczają mu swoich mocy w walce, co daje graczowi dostęp do wyjątkowych zdolności bojowych. Jedną z naszych pierwszych kompanek jest Hanabi Ichiko, która potrafi rozpalić swoje ostrze za pomocą umysłu. Yuito może pożyczać umiejętności od swoich aktywnych członków drużyny. Niestety, nie znamy szczegółów tej mechaniki, ale wiemy, że w miarę postępów w grze zyskamy więcej sojuszników i dodatkowych mocy. Oczywiście pielęgnowanie więzi między Yuito a innymi postaciami określi, jak duży potencjał będziemy w stanie wykorzystać.

"Na początku możesz użyć tylko jednej mocy i pożyczyć inną od jednego ze swoich towarzyszy, ale później będziesz mógł używać kilku mocy jednocześnie" - wyjaśnił Iizuka. "Najpierw dwóch, a później na przykład czterech. Dzięki temu rozgrywka staje się coraz bardziej różnorodna".

"Ponadto kiedy używasz lub pożyczasz moce swoich towarzyszy, nie oznacza to, że oni nie są w stanie użyć tych samych zdolności w tym samym czasie" - dodał.

Scarlet NexusScarlet Nexus

Jak twierdzi deweloper, system walki jest w tej chwili najbardziej rozwiniętą częścią całej produkcji. Chociaż prace nad grą rozpoczęły się jeszcze w 2015 roku, inne jej aspekty nadal wymagają dopracowania. Całość powinna zaowocować jRPG-iem akcji, który wystarczy na 40-50 godzin zabawy. Warto również zauważyć, że New Himuka to stosunkowo liniowe miasto. Niemniej jednak projektowi nie powinno zabraknąć treści, a czas graczy umilą klasyczne zadania poboczne, rozwój postaci i pogłębianie więzi z towarzyszami.

Scarlet Nexus ma zadebiutować zarówno na ósmej, jak i na dziewiątej generacji konsol, a także na PC. Na starych platformach gra zaoferuje rozdzielczość Full HD przy trzydziestu klatkach na sekundę, podczas gdy nowy sprzęt celuje w 4K i sześćdziesiąt klatek (wersja na PC ma zapewniać podobne wrażenia).

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.