Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Steel Hunters

Steel Hunters Zapowiedź: Wieloosobowa gra akcji od Wargaming inspirowana jest światem, ale poza tym bardzo się od niej różni

Udaliśmy się do siedziby Wargaming w Guildford, aby dowiedzieć się więcej o nadchodzącym tytule i zapoznać się z nim przez kilka godzin.

HQ

Wargaming ma tendencję do oferowania bardzo specyficznego stylu gry wideo. Deweloper od dawna znany jest z gier World of (Tanks /Warships ), tytułów, które łączą strategiczną wojnę wieloosobową z szerokim, żywym podejściem do gier jako usługi. Niezależnie od tego, czy to twoja filiżanka herbaty, czy nie, wydaje się, że działa dla Wargaming i jego fanów, dlatego nie jest niespodzianką, że jego następny tytuł pójdzie w ich ślady. To prawda, że nie pojawi się to w formie gry World of ani nawet bardziej historycznie dokładnego projektu. Zamiast tego Wargaming zlecił swojemu nowemu zespołowi z Guildford przygotowanie bardziej zwartego tytułu akcji dla wielu graczy, który obraca się wokół wojny mechów. Nazywa się Steel Hunters i jest to gra, w którą miałem okazję zagrać sporą część po wizycie w studiu Wargaming w Guildford.

HQ

Z punktu widzenia rozgrywki Steel Hunters nie może być mniej podobny do tytułu Wargaming. Wybierasz jeden z kilku różnych Hunters - które są mechami pilotowanymi przez ludzką postać, która została wszczepiona w sam kombinezon - a następnie zostajesz wrzucony na pole bitwy z sojusznikiem i masz za zadanie zmierzyć się z pięcioma innymi parami. Tak, pod wieloma względami jest to battle royale, ale nie ma w niej kurczących się stref i tylko ograniczone łupy, ponieważ zamiast tego zwiększasz moc, pokonując wrogów sterowanych przez komputer, zbierając od nich doświadczenie i drobne łupy, aby zwiększyć siłę i potencjał swojego mecha. Kiedy w końcu natkniesz się na wrogi duet, rozpętuje się piekło i znajdziesz się w bitwie przypominającej Titanfall, w której musisz strzelać i używać umiejętności, aby zmniejszyć tarczę, a następnie pasek zdrowia wrogiego mecha, aby go wyeliminować. Haczyk w tym momencie polega na tym, że możesz się odrodzić, zakładając, że twój kolega z drużyny żyje i ma się dobrze. Jeśli oboje zostaniecie pokonani, gra się kończy, co oznacza, że jest nieco mniej karząca niż tradycyjny battle royale, ale równie wymagająca w sensie gry zespołowej i współpracy.

Ta konfiguracja rozgrywki faktycznie działa całkiem dobrze i ma bardzo uproszczoną i intuicyjną strukturę. Nie mówimy tutaj o grze z mnóstwem postępów lub głębi tworzenia konfiguracji. Każdy mech ma określony archetyp i zestaw umiejętności, które definiujesz przed doborem graczy, a kiedy wejdziesz do gry, wszystko, co poprawiasz, to tarcze, obrażenia lub odblokowanie dostępu do potężniejszych umiejętności. Odbywa się to poprzez zdobywanie kolejnych poziomów, zdobywanie doświadczenia zdobytego z praktycznie wszystkich źródeł, jakie możesz sobie wyobrazić, oraz poprzez znajdowanie i umieszczanie kolorowych przedmiotów warstwowych w swojej konfiguracji. Na szczęście nic z tego nie wymaga wiele myślenia, ponieważ możesz po prostu złapać wszystko, co gra pozwala ci podnieść, aby ulepszyć swojego mecha, ostatecznie skupiając się całkowicie na akcji.

To jest reklama:

Jeśli chodzi o stronę PvE, jest to dość proste. Jest to prawdopodobnie najważniejszy element akcji, ponieważ określa, jak szybko twój mech zyskuje na sile, ale jest też najmniej skomplikowany mechanicznie, ponieważ wrogowie sterowani przez komputer wydają się być drobnym problemem w najlepszych czasach. Istnieje wiele różnych rodzajów wrogów, o różnej sile, z których każdy oferuje różne nagrody, a to oprócz kilku wyzwań, które mogą się pojawić, czy to odkrycie klucza do otwarcia skarbca, czy naprawdę potężny wróg pojawiający się gdzieś w świecie. Ta część rozgrywki oznacza, że zawsze masz coś do zrobienia, ale to PvP jest miejscem, w którym Steel Hunters kwitnie.

Steel HuntersSteel Hunters
Steel HuntersSteel Hunters

Wojna mechów z mechami może być absolutnie chaotyczna. Wargaming zbudował Steel Hunters w podobny sposób jak World of Tanks, co oznacza, że mapy są wysoce destrukcyjne. Biorąc pod uwagę, że ta gra wymienia również potężne czołgi na kolosalne kombinezony mechów, które mają metry i metry wysokości, zniszczenia zostały jeszcze bardziej podkręcone, aby umożliwić łatwe obalenie większości budynków. Kiedy weźmiesz to pod uwagę i wyobrazisz sobie od czterech do 12 mechów walczących ze sobą, możesz zorientować się, jak szalona może być akcja. Z nieba mogą spadać wybuchowe pociski artyleryjskie, pociski, rakiety i pociski z dział elektromagnetycznych rozdzierające powietrze, a z oddali dobiegają odgłosy ciężkich kroków. Skala to coś, z czym Wargaming poradził sobie całkiem nieźle, a wynika to po części ze skomplikowanych Hunter projektów, które sprawiają wrażenie niezwykle wyjątkowych i świeżych.

To jest reklama:

W tej chwili do wyboru jest około siedmiu Hunters i żadna z nich nie pasuje do określonej filozofii projektowania. Są humanoidalni wojownicy, którzy reprezentują marines lub snajperów, wielonożne kombinezony przypominające skorupiaki, a nawet warianty bestialskiego niedźwiedzia lub dużego kota. Żaden z Hunters nie ma tych samych umiejętności, broni ani metod ataku, wszystkie grają inaczej, czy to na dystans, z bliska i osobiście, jako wytrzymały frontliner, czy zwinne zagrożenie o wysokich obrażeniach, a każdy z nich wyróżnia się również wyglądem. Wargaming wyraźnie wykracza poza filozofię projektowania Hunter, co wkrada się również do rozgrywki, ponieważ pozwala graczowi na dużą różnorodność w sposobie radzenia sobie z każdym meczem.

Powiem tylko, że po kilku godzinach Steel Hunters pętla rozgrywki zaczęła mi się wydawać cudowna. Mecze trwają zwykle około 10-15 minut, a pętla w każdym meczu jest niesamowicie podobna i nie ma tendencji do dużych odchyleń ze względu na bardzo sztywną strukturę. Jest bez wątpienia wyrafinowany, ale sprawia też wrażenie trochę kucyka z jedną sztuczką. Ponadto, ponieważ archetypy postaci są tak ważne dla filozofii projektowania Steel Hunters, typowy charakter progresji, ulepszania i dostosowywania gier World of jest tutaj nieobecny, a raczej wydaje się mniej istotny. Dla każdego Hunter istnieją drzewa technologiczne, w których można wydać zdobyte zasoby na ulepszenie każdej postaci, ale jednocześnie nie wydaje się to tak wpływowe w obecnej wersji. Zasadniczo wyobraź sobie strzelankę z bohaterami, w której możesz ulepszyć każdego bohatera o niewielką ilość za pomocą drzewka umiejętności. Chociaż jest w tym pewien pomysł, bardzo zdefiniowana natura każdego bohatera zwykle oznacza, że jest to mniej istotne niż, powiedzmy, World of Tanks, gdzie ulepszenie może sprawić, że twój pojazd będzie wyglądał jak nowy dzięki ulepszonym współczynnikom obrażeń, zasięgu, celności, pancerza i penetracji.

Ponadto, i tak, zdaję sobie sprawę, że ta gra pojawi się we wczesnym dostępie na początek, ale jest jeszcze wiele do zrobienia z prezentacją, ponieważ w szczególności HUD nie jest pięknem w żadnym znaczeniu tego słowa... A ogólna paleta kolorów i motyw artystyczny przypominają trochę typową postapokaliptyczną konfigurację. Pod tym względem to wszystko jest trochę nijakie.

Steel Hunters
Steel HuntersSteel HuntersSteel Hunters

Naprawdę doceniam jednak uproszczone podejście do rozgrywki, a fakt, że rozgrywka jest nieco wolniejsza i strategiczna, bez wątpienia będzie powiewem świeżego powietrza dla wielu, którzy uważają, że tempo Apex Legends i Fortnite to dziś za dużo. Wargaming mieli w głowie pomysł i demografię na tę grę i trzymali się tej koncepcji z godną podziwu głębią. Nie wiadomo jeszcze, czy to wystarczy, aby Steel Hunters wyróżnił się i prosperował na rynku usług na żywo i GaaS, który jest bardziej wrogi niż kiedykolwiek. Wargaming ma jednak kilka asów w rękawie, aby to przezwyciężyć, w tym całkowity brak monetyzacji tej darmowej gry przez pierwszy miesiąc, umożliwiając fanom wskoczenie do akcji, posmakowanie i określenie, czy Steel Hunters jest dla nich w początkowej, napędzanej przez społeczność fazie wczesnego dostępu. Z mięsistym planem na żywo, który pojawia się jako część tego i nie tylko, w tym sezonami, które dodają nowe Hunters, mapy, tryby i typowy zestaw kosmetyków i tym podobnych, Wargaming ma wielkie ambicje dotyczące Steel Hunters i chociaż zdecydowanie wydaje się, że spełnia swoje zadanie jako szybka i namacalna akcja dla wielu graczy, czy może to być coś więcej, dopiero się okaże. Zobaczymy dopiero 2 kwietnia, kiedy tytuł zadebiutuje we wczesnym dostępie na PC.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości