Polski
Gamereactor
zapowiedzi
The Dark Pictures: House of Ashes

The Dark Pictures: House of Ashes zbudowany na piasku

Supermassive Games wykorzystało opinie graczy, aby ulepszyć swoją groteskową antologię.

HQ
The Dark Pictures: House of AshesThe Dark Pictures: House of Ashes

Will Doyle, Game Director w Supermassive Games, przedstawił nam ostatnio najnowszą odsłonę antologii The Dark Pictures: House of Ashes. W pierwszej części, Man of Medan, towarzyszyliśmy grupce przyjaciół w przerażającej wycieczce łodzią po Oceanie Spokojnym, a w drugiej, Little Hope, z pierwszej ręki doświadczyliśmy polowania na czarownice z Salem. House of Ashes przenosi nas jeszcze dalej w przeszłość, ponieważ rozgrywa się głęboko pod ziemią w ukrytej świątyni, która od tysiącleci była zakopana w pustynnym piasku.

House of Ashes rozgrywa się na Bliskim Wchodzie podczas wojny w Iraku, około 2003 roku. Wojsko amerykańskie poszukuje ukrytego składu broni gdzieś na pustyni i natychmiast rozpoczyna atak. Żołnierze nie znajdują broni, której szukają, a zamiast tego wpadają w zasadzkę. Starcie prowadzi do osunięcia ziemi, które odsłania część podziemnego kompleksu świątynnego, a żołnierze z obu stron zapadają się w głąb starożytnych budynków.

Doyle wyjaśnia, że ta właśnie świątynia została zbudowana przez samozwańczego króla Naram-Sina ze starożytnego królestwa Akadu. Podobno zbudował to miejsce około 2250 roku pne, aby uratować swój kraj przed straszliwymi plagami. Jednak bogowie z pewnością nie wybaczyli mu jego grzechów i zamiast tego zamienili świątynię w gniazdo nieludzkich potworów. Chociaż nie wiadomo, czym naprawdę są te istoty, fakt, że okazują się bardzo realnym zagrożeniem, staje się jasny już po kilku minutach. Zdaniem reżysera gry są one „gorsze od broni masowego rażenia".

To jest reklama:
HQ

Ponieważ sytuacja wymyka się spod kontroli bardzo szybko, nasi bohaterowie muszą przezwyciężyć różnice polityczne i wspólnie znaleźć wyjście z tej niedoli. Wcielamy się w pięć postaci o wojskowej przeszłości. Większość pochodzi z USA, ale wśród nich jest także izraelski żołnierz. Na misję wysłano też małżeństwo oficerki CIA Rachel King, granej przez Ashley Tisdale, z pułkownikiem Erikiem Kingiem. Jako że w House of Ashes nie ma nastolatków, nie powinniśmy uświadczyć tylu niezręcznych napięć erotycznych co poprzednio, ale taka obsada niesie za sobą własny ogon problemów.

Dwaj żołnierze Jason Kolchek i Nick Kay są opisani jako przyjaciele, którzy znają się od bardzo dawna. Jason ma jednak wyższą rangę wojskową, więc jego przyjaciel musi wykonywać jego rozkazy... Z drugiej strony mamy irackiego oficera Salima Othmana, który nie chce podążać za amerykańską armią. W swojej istocie House of Ashes opowie historię o lojalności i zaufaniu, ponieważ współpraca wszystkich tych ludzi jest niezbędna, aby przetrwali niebezpieczną sytuację. Od nas zależy, czy zakończą swoją podróż żywi. Historia może się również zakończyć śmiercią wszystkich postaci.

The Dark Pictures: House of AshesThe Dark Pictures: House of AshesThe Dark Pictures: House of Ashes
To jest reklama:

Odkrywanie tajemnicy otaczającej to starożytne miejsce będzie kolejną ważną częścią historii. Nie będziemy musieli cały czas przeciskać się przez wąskie tunele, ponieważ będziemy też badać duże jaskinie. Katakumby sięgają setek metrów głębokości, a Supermassive Games wymieniło kilka źródeł inspiracji ich „eksploracyjnego horroru": Obcy, Predator i Zejście, a także powieść H.P. Lovecrafta „W górach szaleństwa". Kilka pierwszych przykładów powinno dać wyobrażenie o nieludzkich wrogach, którzy czekają w ciemności.

W trakcie prezentacji Doyle odniósł się do kilku ulepszeń, które Supermassive Games zastosowało na podstawie opinii graczy na temat Little Hope i Man of Medan. Największym dodatkiem jest wprowadzenie swobodnie obracanej, 360-stopniowej kamery, nad którą sprawujemy pełną kontrolę. Nastąpią również pewne poprawki w opcjach trudności, ponieważ mamy teraz dostępne trzy opcje i będziemy w stanie dostosować wyzwanie, np. ramy czasowe i prędkość QTE. Ponadto podkreślono „graficzny poziom szczegółowości" na platformach nowej generacji, bez dalszych szczegółów.

HQ

Podobnie jak we wcześniejsze odsłony The Dark Pictures, w House of Ashes będziemy mogli grać z przyjaciółmi. W sumie dostępne będą cztery tryby, ale jeden jest zarezerwowany tylko dla osób zamawiających grę w przedsprzedaży. W Shared Story rozgrywamy całość w trybie współpracy online. W Movie Night maksymalnie pięciu znajomych offline wybiera postać na początku gry i przejmuje kontroler, gdy tylko nadejdzie ich kolej.

Domyślne doświadczenie dla jednego gracza nazywa się Theatrical Cut, a jeśli kupimy Curator's Cut, otrzymamy alternatywną historię z perspektywami innych postaci i nowych scen. Jak zmieni to wrażenia z gry? W podstawowej wersji w pewnej scenie gramy Nickiem, który poszukuje swojego kumpla Jasona. W wersji Curator's Cut wcielamy się jednak w Jasona, który w pewnym momencie spotyka się z Nickiem. Obaj starannie eksplorują inne lokacje i mają do dyspozycji różne opcje dialogowe. Na koniec zostają zaatakowani przez nieznane potwory, ale mogą wspólnie uciec (w przeciwieństwie do niektórych mniej szczęśliwych żołnierzy).

Dziesięć minut rozgrywki i przerywników filmowych niewiele nam mówi o grze, ale jeśli graliście w poprzedniczki, to zauważycie zmiany wprowadzone przez House of Ashes. Produkcja ma zostać wydana jeszcze w tym roku - pojawi się na konsolach obecnej i poprzedniej generacji.

The Dark Pictures: House of AshesThe Dark Pictures: House of Ashes

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości