Gamereactor PL. Obejrzyj najnowsze zwiastuny gier i wywiady z największych targów i konwentów growych na świecie. Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Dead Space Remake

The Dead Space Remake sprawia, że świetna gra survival horror jest jeszcze lepsza

W pierwsze trzy rozdziały gry zagraliśmy w ramach wycieczki do londyńskiego biura EA.

HQ

Biorąc pod uwagę, że oryginalny Dead Space ukazał się dopiero w 2008 roku, można dość łatwo argumentować, że remake tego tytułu jest trochę niepotrzebny. Ale z drugiej strony jesteśmy w epoce remake'ów i remasterów, więc dlaczego nie dać jednej z najbardziej kultowych gier survival horror w historii czasu w słońcu ... znów. I to właśnie zrobił EA Motive. Wziął ukochany tytuł, dał mu świeżą warstwę farby, zaktualizował niektóre systemy, aby lepiej pasował do współczesnej ery gier, i wiem to wszystko, ponieważ miałem okazję usiąść i zagrać w pierwsze trzy rozdziały tego przerobionego doświadczenia, w ramach podróży do londyńskich biur EA.

HQ

Zanim zagłębię się w to, jak ten remake nieco różni się od oryginału, pozwólcie, że opowiem o niektórych podobieństwach. Przede wszystkim jest to remake, który oddaje wiele hołdu i uwagi grze z 2008 roku. Sekwencje są oferowane tak, jak były, choć z ładniejszą grafiką, horror nadal wyróżnia się i ma na celu przestraszenie cię na wskroś, a na dodatek pełna akcji historia science-fiction pozostaje, widząc bohatera Isaaca Clarke'a, który musi przedzierać się przez poważnie uszkodzony statek USG Ishimura, stawiając czoła wszelkim okropnym stworzeniom. To podstawowe doświadczenie wciąż istnieje i prawie 15 lat później nadal działa niesamowicie dobrze.

Ale ponieważ jest to współczesny remake, EA Motive skorzystało z pewnych swobod twórczych, aby zapewnić, że rozgrywka nie wydaje się przestarzała i naprawdę pasuje do obecnej generacji sprzętu. Oczywiście, jak już kilkakrotnie wspominałem, grafika została znacznie poprawiona. Kombinezon Isaaca wygląda znacznie bardziej szczegółowo, Ishimura jest bardziej przerażająca, ciemniejsza i bardziej klimatyczna niż kiedykolwiek, a sposób, w jaki światło odbija się od powierzchni statku, teraz dodaje grozy w sposób, który nigdy wcześniej nie był możliwy. Następnie jest dźwięk, który został ulepszony, aby dźwięk rozbrzmiewał w korytarzach Ishimury, co jeszcze bardziej utrudnia stwierdzenie, skąd pochodzi niebezpieczeństwo, coś, co pogarsza się, gdy moc gaśnie, a ty oświetlasz swoją drogę prostą latarką.

To jest reklama:
Dead Space Remake

Ale ulepszenia audiowizualne to nie wszystko, na czym skupiło się EA Motive, ponieważ ten remake nie jest tak ograniczony technologicznie jak jego poprzednik. Ishimura nie jest już obciążona ekranami ładowania, co oznacza, że możesz podróżować całym statkiem bez żadnych przerw, a także możesz grać całą historię w jednym płynnym wysiłku. To wszystko jest częścią dodatkowych wciągających wysiłków, które zostały wykonane, coś, w czym Dead Space zawsze się wyróżniał, ale jest na całym dodatkowym poziomie w połączeniu z zasadniczo pozbawioną HUD rozgrywką (ponieważ wszystkie niezbędne informacje znajdują się w kombinezonie i broni Isaaca) oraz bardziej realistycznymi Nekromorfami. Chodzi mi o to, że EA Motive starało się zachować te same potwory i projekty, ale zbudowało na nich, dając im kompletne szkielety i anatomię, które Isaac może rozerwać swoją bronią na różne sposoby. Przecinarka plazmowa dosłownie zdejmie kawałki z Nekromorfa i rozczłonkuje je, podczas gdy miotacz ognia zamiast tego stopi mięso z kości, co jeszcze bardziej ułatwi usunięcie kończyn z tułowia. Jest niesamowicie graficzny i krwawy, ale także bardzo mile widziana poprawa.

Te cechy sprawiają, że Dead Space jest jeszcze bardziej przerażające i sprawia, że czujesz się bardziej jak nowa gra niż remake, a wszystkie działają w harmonii z wpływającymi na środowisko umiejętnościami science-fiction (takimi jak kineza i zastój), aby walka była bardziej groźna i wciągająca. Warto jednak zauważyć, że sztuczna inteligencja potwora wydawała się nieco płaska. Podczas gdy czysty strach przed ściganiem przez ogromnego zabójczego potwora wciąż istnieje, fakt, że możesz go łatwo ominąć lub sprowadzić na dół bez większego potu (zakładając, że trafisz swoje strzały), usuwa trochę ciosu z rozgrywki. To prawda, że podgląd, który dostałem do przetestowania, był tylko na średnim poziomie trudności, ale nie wyobrażam sobie, że wyższy poziom trudności sprawi, że Nekromorfy będą mądrzejsze.

Dead Space RemakeDead Space Remake
To jest reklama:
Dead Space RemakeDead Space Remake

Ale w sumie, kiedy patrzę wstecz na mój czas z Dead Space Remake, nie mogę się powstrzymać od wielkiego uśmiechu. To wciąż taka fantastyczna seria, a to, co EA Motive robi z tym remakiem, pokazuje, że zespół rozumie, że remake'i muszą być czymś więcej niż dokładnie tym samym doświadczeniem z lepszą grafiką. Unowocześnione funkcje sprawiają, że wydaje się to świeże i wyjątkowe, a jednak w żadnym momencie nie myślisz, że zespół programistów zabrał zbyt wiele swobody z serią i splamił reputację kultowego tytułu survival horror. Może mieć ostrą konkurencję z The Callisto Protocol debiutującym około siedmiu tygodni wcześniej, ale każdy, kto kochał premierową przygodę Isaaca Clarke'a, powinien koniecznie zwrócić szczególną uwagę na tę.

Powiązane teksty

0
Dead Space RemakeScore

Dead Space Remake

RECENZJA. Przez Ben Lyons

Wróciliśmy do USG Ishimura, aby ponownie przeżyć kultową historię survival horroru, która umieściła Isaaca Clarke'a na mapie.



Wczytywanie następnej zawartości