Polski
Gamereactor
zapowiedzi
The First Berserker: Khazan
Featured: Gamescom 2024 Coverage

The First Berserker: Khazan Zapowiedź: Nieco bardziej wyrozumiały klon podobny do Souls?

Zapoznaliśmy się z nadchodzącym tytułem Neople, aby zobaczyć, jak wpasowuje się w szerszą przestrzeń ARPG.

HQ

Coraz trudniej jest mi ekscytować się nowymi tytułami z gatunku action-RPG. Z biegiem lat widzieliśmy coraz więcej klonów podobnych do Souls i podobnie jak w przypadku battle royale, roguelike'ów i każdej innej mody projektowej, dla mnie dochodzi to do punktu, z którego nie ma odwrotu. Nie oznacza to jednak, że nie ma kilku obiecujących nadchodzących projektów, na które warto zwrócić uwagę, a The First Berserker: Khazan firmy Neople wydaje się być jednym z takich przykładów.

HQ

Na początek, jeśli grałeś wcześniej w Souls-like, tak naprawdę nie musisz wiedzieć wiele więcej o tym, jak ta gra działa i działa. Grasz jako postać typu wojownika, która używa potężnej broni i umiejętności, aby przedzierać się przez niszczycielskich i brutalnych wrogów, jednocześnie pracując nad strukturą poziomów, która, oferując kilka sposobów na zejście z utartych ścieżek w celu znalezienia sekretów i alternatywnych możliwości, ma dość liniową konfigurację. Akcja jest dość powolna i powolna i jest zdefiniowana przez ścisłą i często dość frustrująco trudną mechanikę unikania i parowania, a jedynym sposobem na zapewnienie sobie postępów i utrzymanie niezbędnych mikstur zdrowia jest znalezienie i interakcja ze świecącymi czerwonymi duszami, które służą dokładnie temu samemu celowi, co ogniska. Kości tej gry są znajome i podobne, dlatego bardzo dobrze, że kierunek artystyczny i historia wyróżniają się w sposób, w jaki inne gry ARPG mają tendencję do potykania się.

The First Berserker: Khazan jest częścią szerszej serii Dungeon & Fighter, z tą różnicą, że rozgrywa się setki lat przed narracją, którą wielu rozpoznaje. Podąża za Chazanem, gdy zostaje oskarżony o zdradę i zmuszony do wygnania po uratowaniu Pell Los Empire, i widzi, jak obejmuje ciemność i wykorzystuje jej moce, aby zemścić się na tych, którzy zdradzili i chcieli zniesławić jego dziedzictwo. Trzeba przyznać, że jest to dość prymitywna historia zemsty napędzająca ten rdzeń, ale dodam, że często jest to więcej niż wiele gier ARPG, ponieważ jest to gatunek, który jest znany z doskonałej rozgrywki i mechaniki oraz średniej lub nawet prawie nieistniejącej historii. Kaszel, kaszel... Elden Ring.

To jest reklama:

Jeśli chodzi o kierunek artystyczny, podczas gdy The First Berserker: Khazan jest bardzo mroczną i makabryczną grą, rodzajem doświadczenia, jakiego oczekujesz od ARPG, używa stylu cel-shaded, który sprawia, że bardziej przypomina grę Tales of Arise lub Dragon Quest. Tak więc, chociaż jest tu dużo, być może czasami nawet zbyt wiele znajomości, styl graficzny przynajmniej sprawia, że gra się wyróżnia, a nawet czasami zachwyca, gdy docierasz do stałych miejsc na szczycie ośnieżonej góry z widokiem na oświetloną księżycem dolinę.

The First Berserker: KhazanThe First Berserker: Khazan
The First Berserker: KhazanThe First Berserker: Khazan

Ale tak czy inaczej, wracając do walki i akcji, czyli mięsa na kościach tego dania. Z tego, co miałem okazję przetestować na Gamescomie, wyglądało na to, że chociaż ta gra jest wymagająca, nie jest tak karząca i okrutna jak niektórzy z jej konkurentów. Akcja hack and slash jest na tyle responsywna, że nie wydaje się frustrująco trudna do opanowania, a różnorodność wrogów i projekt poziomów są oferowane w taki sposób, że możesz pokonać, a nawet uniknąć drobnych wyzwań między "ogniskami" bez większych kłopotów. Bossowie i więksi wrogowie nadal okażą się dużym zadaniem do pokonania, ale są one do opanowania nawet po krótkim przedsmaku walki i mechaniki.

To jest reklama:

The First Berserker: Khazan kupuje kilka trendów w ARPG, które do dziś trochę mnie denerwują. Nadal znajdujesz i gromadzisz wszelkiego rodzaju dziwne i w większości niewyjaśnione zasoby i materiały. Nadal musisz odbyć smutną i demoralizującą drogę powrotną do miejsca, w którym zginąłeś, aby odzyskać swoją walutę "nie-dusze-ale-dusze", coś, co jest wzmocnione, jeśli upadniesz na śmierć i nie zostaniesz zabity w chwalebnej walce. I - naprawdę, naprawdę mam nadzieję, że to tylko część testowanego przeze mnie dema, a nie coś, co wkradnie się do głównej wersji - za każdym razem, gdy wejdziesz do menu pauzy, gra się nie zatrzymuje... Po prostu wyświetla interfejs menu, podczas gdy akcja nadal się za nim rozwija. Zasadniczo, jeśli okaże się, że kategoria ARPG wymagała ewolucji lub zmiany, The First Berserker: Khazan nie jest grą, która mogłaby osiągnąć taki wyczyn.

Ale trudno jest strącić grę ze względu na wady (lub przewidywalność) gatunku. Grzechy ojca i cały ten jazz... Jeśli chodzi o ARPG, The First Berserker: Khazan wydaje się zaznaczać wszystkie właściwe pola i to w sposób, który prawdopodobnie będzie bardziej atrakcyjny dla mas, a nawet dla tych, którzy nadal uważają, że Elden Ring i jego rozszerzenie Shadow of the Erdtree poszło o krok za daleko na skali trudności. Czas pokaże, gdzie ta gra pasuje do tej kategorii, ale ponieważ premiera planowana jest na początek 2025 roku, już odliczamy dni do zdobycia gry w całości.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości