Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Total War: Warhammer III

Total War: Warhammer III - zapowiedź kampanii

Niecały miesiąc przed premierą kolejnego dzieła Creative Assembly mieliśmy możliwość wypróbować jego kampanię.

HQ

Wraz z premierą Total War: Warhammer III za niespełna miesiąc, wypróbowanie tej gry było dość ekscytujące, po obejrzeniu przez jakiś czas filmów z rozgrywki od Creative Assembly. To było ogromne rozczarowanie dla fanów, gdy gra została przełożona w zeszłym roku, ale jak większość logicznych istot, osobiście wolę poczekać trochę więcej na grę, która jest w pełni dopracowana, jak pokazało nam pięć lat produkcji Total War: Warhammer, że potrzeba wielu zmian i poprawek w ostatniej chwili, aby przenieść tę fantastyczną grę do cyfrowego świata.

HQ

CA rozpoczęło dość krótką zapowiedź miłą niespodzianką: nową, niezapowiedzianą rasą do gry, wraz z częściowo lepiej znanym Grand Cathay. To sformułowanie wynika z faktu, że podczas gdy większość grywalnych ras w grze istnieje od ponad 30 lat, Grand Cathay jest... cóż, nie jest główną rasą w świecie Warhammera i dlatego ma bardzo mało wiedzy i kompletności składów jednostek w przeciwieństwie do większości innych frakcji. Jednak CA udało się stworzyć i połączyć je z grą w taki sposób, że ci, którzy nie grają lub nie znają gry, nawet by tego nie zauważyli. Grand Cathay jest zbudowany wokół chińskiego motywu, a ich władcami są smoki w ludzkiej postaci (tak, mocno podejrzewam, że Blizzard czerpał z tego inspirację podczas tworzenia Onyxii, Nefarion itp., podobnie jak ogólnie "pożyczył" bardzo dużo z uniwersum Warhammera) i rządzą wielkim narodem z wielkim murem, który powstrzymuje hordy wrogów. Nie Mongołowie, ale Demony Chaosu - raczej bardziej problematyczny wróg. Mają system harmonii z synergią yin i yang, nefrytowymi wojownikami, żywymi konstruktami z terakoty, alchemią, szerokim użyciem broni opartej na prochu i chłopską piechotą, a także styl wizualny, który pod każdym względem jest chiński, do diabła, mają nawet system karawan handlowych - który ma zaskakująco taktyczny charakter. Tak jak nowy system harmonii zmusza gracza nie tylko do utrzymywania równowagi między agresywnymi a defensywnymi budynkami, tak samo dzieje się w przypadku budowania armii, ponieważ posiadanie sił bardzo nasyconych jednym typem wojsk spowoduje utratę bonusów. które są potrzebne do wygrywania bitew.

Total War: Warhammer IIITotal War: Warhammer III
To jest reklama:

Nowa rasa wzbudziła we mnie nadzieję. Wreszcie, Krasnoludy Chaosu, Dawi-Zharr również są gotowe do gry. Rasa ta jest dość wyjątkowa, ponieważ łączy wszystkich czterech bogów Chaosu w jedną frakcję, a demony każdego boga są odblokowywane po wydaniu punktów specyficznych dla bogów, zdobytych z osiedli i bitew. To, teoretycznie, pozwoli ci wystawić ogromne i niezwykle złożone armie, prawie tak złożone, jak nowy zaawansowany system korupcji, który zapewnia, że ​​każdy, kto wkroczy na twoje ziemie, poczuje moc twojego ulubionego boga Chaosu. System drzewka umiejętności dla tej frakcji jest dość dziwny i nastawiony wyłącznie na zbieranie punktów specyficznych dla boga, ale nadrabia to posiadaniem swojego generała, zawsze Księcia Demona, który może wymieniać części ciała, w tym rogi i ogon, które odblokowałeś, i można to zrobić w locie, co oznacza, że ​​możesz dopasować swojego generała do typu bitwy, zmieniając go z ognistego czołgu w jednej bitwie w czystego czarodzieja w następnej.

Podczas gdy inne rasy nie mają tej funkcji, jest ona ponownie używana z innymi rasami w nowym menu wyposażenia magicznych przedmiotów, które podobnie jak wszystko inne zostało poddane wizualnej przeróbce. W grze jest wiele nowych systemów i ulepszeń, niektóre, jak nowy i bardziej zaawansowany system dyplomacji, częściowo zaczerpnięty z Total War Saga: Troy, działa świetnie, podczas gdy ja osobiście uważam, że użycie dużych obszarów w menu w brązowawych kolorach to trochę za dużo. Podczas gdy paleta i temperatura kolorów w TWW: II były prawie idealne, osobiście uważam, że nowa gra jest zbyt mocno oparta na jasnej i błyszczącej kolorystyce Total War Saga: Troy i Total War: Three Kingdoms. To sprawia, że ​​​​gra wygląda niezbyt dobrze. Interfejs ogólnie został ponownie wyposażony w wiele elementów z dwóch ostatnich gier i chociaż nie zgadzam się ze wszystkimi zmianami, muszę przyznać, że gra wydaje się świeża, nowa i żywa, mimo że jest trzecią w serii.

Total War: Warhammer III

Chociaż wciąż nie mogę się doczekać integracji nowej mapy kampanii z systemem Mortal Empires, a tym samym połączenia wszystkich trzech gier, muszę przyznać, że obie frakcje, którymi grałem, działają zupełnie inaczej. Tak jak powinni. Staje się to szczególnie widoczne podczas wypróbowywania nowego, znacznie ulepszonego systemu oblężniczego i chociaż nie zgadzam się z niektórymi wyborami projektowymi, takimi jak miasta, które nie są otoczone murami i bramami dookoła, nowy system zaopatrzenia i wielokrotny atak działają bardzo dobrze. Prawie tęsknię za tym, że moje wojska zostały wyrzucone do królestwa przed zadokowaniem murów wieżami oblężniczymi i taranami, ponieważ nowy punkt kontrolny między miastami i struktura przewężenia zapewniają znacznie bardziej złożone bitwy, które można wygrać, grając jako obrońca i wprowadzając totalny chaos podczas ataku.

To jest reklama:

Przewaga taktyczna jednostek latających również znacznie wzrosła, co daje mi nadzieję, że zanim umrę, być może będę mógł wypróbować wersję Total War Warhammera 40,000, ponieważ wydaje się, że wiele mechanik rozgrywki w grze planszowej zostało zaimplementowanych w systemie gry,a niektóre z bardziej osobliwych mechanik, takich jak bariery tarczy energetycznej dla demonów i zaklęć, odbicia nadlatujących pocisków oraz jednostki latające, można swobodnie włączać i wyłączać.

Świat gry również uległ zmianie, jest znacznie ciaśniejszy, ma krótsze odległości podróży, więcej bujnej roślinności i mnóstwo niegrywalnych frakcji, które mogą uprzykrzyć ci życie, ale działają w pełni niezależnie. Wszystkie te nowe frakcje i ciągłe spotkania naprawdę sprawiają, że świat wydaje się bardziej żywy, no cóż, chyba że są to siły Chaosu, które są fizycznie manifestowaną magiczną energią, ale wiecie, o co chodzi.

Total War: Warhammer IIITotal War: Warhammer III

To, co naprawdę zrobiło na mnie wrażenie, to fakt, że różne typy demonów grają bardzo różnie, co znacznie utrudnia ogólną strategię i sprawia, że ​​jeszcze ważniejszy jest regularny przegląd taktyczny. Byłem raczej zaskoczony, gdy połączenie dobrze przemyślanego użycia magii i systemu harmonii yin-yang umożliwiło mi pokonanie znacznie silniejszej siły Chaosu Maruderów, która zaatakowała mój konwój. Ale potem posłuchałem słów wielkiego generała Kenobiego - zawsze mierz wysoko. Co prowadzi mnie do ostatniego punktu, terenu, który również został ulepszony i odgrywa teraz znacznie bardziej taktyczną rolę niż wcześniej. Nawet Ogry poniosły porażkę po kilku szybkich bitwach. Mając niecały miesiąc do premiery, Total War: Warhammer III wygląda na dobrze dopracowany i z dużą liczbą możliwości rozbudowy.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości