Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Udaj się na ulice Pragi, aby wyrżnąć sobie drogę do zwycięstwa.

Battle Royale to dziwny gatunek. Kilka lat temu wydawało się, że każda seria i marka doczekała się BR-owej adaptacji, a potem trend ten powoli zaczął zanikać. W 2021 roku nowe battle royale są dość rzadkie, co sprawia, że nadchodząca gra z uniwersum Świata Mroku jest jeszcze bardziej niezwykła.

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt to BR, w którym wcielamy się w praskiego wampira, by wyrżnąć sobie drogę do zwycięstwa. To typowe zasady Battle Royale i nie ma tam zbyt wiele do opisania. Ale, aby odróżnić to od konkurencji, mapa zawiera postacie niezależne, wampiry mogą swobodnie podróżować w górę i nad budynkami przy użyciu zaawansowanych technik wspinaczkowych, a do wyboru jest kilka archetypów wampirów, z których każdy ma unikalne zdolności i umiejętności.

Te funkcje odgrywają tu dużą rolę i pokazują wpływ, jaki inne gry z World of Darkness wywarły na ten tytuł. Podczas wydarzenia mieliśmy również okazję spotkać się z ekipą deweloperów z Sharkmob, więc zapytaliśmy ich, w jaki sposób Bloodhunt jest powiązany ze Światem Mroku.

„Jesteśmy w każdym tego słowa znaczeniu wierni uniwersum Vampire: The Masquerade" - powiedział Martin Hultberg, dyrektor ds. komunikacji i własności intelektualnej w Sharkmob. „Gra powstała we współpracy z zespołem marki Paradox i faktycznie opracowana w tym samym czasie, gdy zamknęli prace nad V5, piątą wersją podstawowych podręczników, które zostały wydane kilka lat temu. Jesteśmy bardzo zintegrowani z całą tradycją i tkanką tej gry, a jeśli chodzi o archetypy, rozgrywka jest na pierwszym miejscu".

Vampire: The Masquerade - BloodhuntVampire: The Masquerade - Bloodhunt

Możemy nie tylko plądrować mapę w poszukiwaniu broni, sprzętu i materiałów eksploatacyjnych (każdy zaprojektowany, aby uczynić nas bardziej kompetentnym bojownikiem), ale także żywić się NPC. Większość NPC po prostu zapewnia zdrowie, gdy się nimi żywi, ale niektórzy mają rzadkie grupy krwi, a kiedy ugasimy na nich pragnienie, otrzymamy przydatne nowe bonusy, takie jak niewielka ilość pasywnej regeneracji zdrowia lub krótsze czasy odnowienia umiejętności. Haczyk tkwi w tym, że należy utrzymać maskaradę, co oznacza, że ​​jeśli ktokolwiek przyłapie nas na spijaniu czyjejś krwi, zostaniemy wyraźnie zaznaczeni na mini-mapie, a wszystkie pobliskie wampiry będą nas miały jak na dłoni.

Zapytaliśmy reżysera gry Craiga Hubbarda o to, jak ten system zmienia dynamikę Battle Royale, powiedział: „Zasadniczo, jeśli ktoś widzi, że się pożywiasz lub zabijasz cywila, stajesz się widoczny dla wrogów. Popełniaj drobne wykroczenia, na przykład używając swoich umiejętności przed cywilem, a pojawisz się na mini-mapie. Będziesz musiał podejmować decyzje dotyczące tego, co chcesz zaryzykować".

Jeśli chodzi o mechanikę przechodzenia i poruszania się, w Bloodhunt poruszamy się po mapie niezwykle swobodnie, niezależnie od tego, czy oznacza to wędrowanie po ulicach, czy skakanie po ścianie budynku jak dziki Spider-Man. Nie wszystkie wnętrza budynków są dostępne, ale można za to wspinać się na dosłownie wszystko. Hubbard wyjaśnił decyzję dotyczącą tej mechaniki rozgrywki, stwierdzając, że „to naprawdę eksploracja, która moim zdaniem najbardziej różni się od innych gier". Kontynuował: „Nie ma żadnych przeszkód i myślę, że to zmienia dynamikę tego, jak myślisz nie tylko o swoich celach, ale także o zagrożeniach".

Vampire: The Masquerade - BloodhuntVampire: The Masquerade - Bloodhunt

Wszystkie te wyżej wymienione umiejętności można wykorzystać na wszystkich typach wampirów, ale Bloodhunt po raz kolejny wyróżnia się na tle innych, wprowadzając jego archetypy. W wersji pre-alfa gry, do której miałem dostęp, istniały trzy rodziny wampirów, z których każda miała dwa warianty. Każdy archetyp ma inny styl gry, na przykład Brute i Wandal wolą brudzić sobie ręce i przodują w walce z głową, podczas gdy Muse i Syrena zamiast tego używają zwinności i umiejętności wsparcia, aby przetrwać w starciach.

Każdy typ wampira ma również zupełnie unikalne zdolności i umiejętności. Moją ulubioną była Muse, która może rzucać widmową projekcję, a następnie teleportować się do niej, a także ma umiejętność, która może leczyć siebie i sojuszników, jeśli są w pobliżu. Z drugiej strony sabotażysta może użyć umiejętności, która czyni go niewidzialnym, co świetnie nadaje się do ucieczki. Umiejętności definiują postacie i rozgrywkę, ale nie są tak nachalne, aby oderwać się od podstawowego doświadczenia BR polegającego na bieganiu i strzelaniu do przeciwników, którzy staną nam na drodze.

Ponieważ jest to Battle Royale, w dodatku darmowy, Sharkmob stworzył system próżności, który będzie jednym z dwóch sposobów, w jakie Bloodhunt będzie czerpał dochody. Drugi będzie skoncentrowany wokół przepustek bojowych, a oba sposoby pozwolą nam dostosować swojego wampira do własnych potrzeb. W przeciwieństwie do Call of Duty: Warzone czy Apex Legends, w których da się zmienić wygląd określonych postaci, Bloodhunt pozwala dostosować płeć, fryzurę i kolor włosów, odcień skóry i oczywiście ubranie. Hubbard poruszył tę kwestię, mówiąc: „Możliwość tworzenia niestandardowej postaci wyraża twój gust i styl, a tutaj masz do wyboru sześć postaci, które możesz dostosować".

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Z mojego doświadczenia z tą grą wynika, że jest o wiele bardziej gorączkowa i szybka, niż mogłem sobie wyobrazić. Sesje zwykle trwają około 15 minut, a nawet jeśli mamy powolny start, często będziemy ciągle walczyć o swoje życie, gdy bezpieczna strefa się kurczy. Sama podstawowa rozgrywka również wydawała się responsywna i wciągająca, a nawet przy dość dzikich systemach ruchu walka utrzymywała esencję poczucia rywalizacji i przyjemności.

Moja główna obawa wynika z faktu, że jest to gra typu battle royale. Ten gatunek jest brutalny i często widzimy gry po premierze walczące o stawienie czoła tytanom, co moim zdaniem jest problemem, który przerośnie Vampire: The Masquerade - Bloodhunt. Rozgrywka była fajna i pokazała, że ma dużo głębi w swoim podstawowym projekcie, ale czy może stać się konkurencją dla Fortnite, Call of Duty: Warzone, Apex Legends lub chociaż dobrze prosperować? To pytanie trochę mnie niepokoi.

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt
Vampire: The Masquerade - BloodhuntVampire: The Masquerade - Bloodhunt
Vampire: The Masquerade - BloodhuntVampire: The Masquerade - Bloodhunt

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.