Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Forspoken

Walka Forspoken jest spektakularna, ale otwartemu światu brakuje tożsamości

Pojechaliśmy do Sztokholmu, aby być jednymi z pierwszych, którzy zagrali w Forspoken.

HQ
HQ

Niektóre systemy walki są tak rażąco dobre, że tak naprawdę nie potrzebujesz dużo czasu, aby dojść do tego wniosku. Forspoken ma jedną z nich, a przynajmniej tak myślałem, zanim poczułem się komfortowo w miękkim fotelu dla graczy dostarczonym przez Square Enix na moje 90 minut praktycznego czasu z ich nową grą akcji. Na szczęście moje założenia okazały się słuszne. Forspoken naprawdę błyszczy w walce, w której nasza bohaterka Frey żongluje imponującym wyborem (głównie) zaklęć ofensywnych i defensywnych, podczas gdy zarówno jej imię, jak i ruch przypominający łyżwy odzwierciedlają Rei Solar Ash. Kiedy wszystko klika, jest to zarówno mechanicznie satysfakcjonujące, jak i imponujące wizualnie, co dobrze wróży gotowej grze. Nieco ogólny świat fantasy i jego standardowy dobór działań są jednak mniej obiecujące, ale zanim wyprzedzimy samych siebie, pewien kontekst jest w porządku.

Forspoken jest w fazie rozwoju od czasu założenia Luminous Productions w 2018 roku, producent Raio Mitsuno mówi mi, kiedy rozmawiam z nim, reżyserem Takefumi Teradą i artystą filmowym Roosa Jokiaho kilka dni po mojej wizycie w stolicy Szwecji. Chociaż Luminous Productions jest formalnie nowym studiem, prawie połowa z około 170 pracowników pracowała nad Final Fantasy XV. Podczas gdy obie gry mają otwarty świat, Forspoken jest mocno osadzony w gatunku akcji. Wciąż istnieje wiele elementów RPG, takich jak rzemiosło, drzewko umiejętności i peleryny, naszyjniki i sztuczne gwoździe, które możesz wyposażyć i ulepszyć, ale to standard w grach z otwartym światem. Sztuczne paznokcie są wyraźnym wyjątkiem.

Forspoken
To jest reklama:
ForspokenForspokenForspoken

Sekcja gry, w którą grałem, nie zawierała żadnej zawartości z głównej historii. Zamiast tego był to kawałek otwartego świata i jego działań. Sądząc po poprzednich zwiastunach i opisach przedmiotów w grze, nie ma wątpliwości, że historia jest dużą częścią gry, po prostu nie była tutaj przedmiotem zainteresowania.

Zamiast tego miałem mnóstwo czasu na eksplorację Athii, nazwy świata, w którym rozgrywa się Forspoken, i pokonanie jego skorumpowanych obywateli i dzikiej przyrody na miazgę. Część Athii, którą zbadałem, była niezwykle otwarta, co jest dobrą rzeczą, biorąc pod uwagę, jak szybko Frey porusza się po świecie ze swoim magicznym parkourem. Jej umiejętności, w tym magiczny hak do grapplingu, mogą być również wykorzystywane do skalowania pionowych powierzchni, takich jak klify, które są wszędzie w Athii, ale chciałbym, aby była jeszcze potężniejsza, biorąc pod uwagę, ile miejsc nie mogłem skalować. Może późna gra Frey będzie w stanie?

Podczas gdy poruszanie się jest zarówno zabawne, jak i przewiewne, zajęcia znalezione w Athii są mniej zabawne. Istnieją punkty szybkiej podróży do odblokowania, rzeźby, które cię wzmocnią i skrzynie skarbów strzeżone przez przeciwników, aby cię wzbogacić. Standardowe rzeczy. Nieco ciekawsze są bezpieczne domy, oferujące miejsce do spania, szansę na ulepszenie sprzętu oraz wyzwania do podjęcia i realizacji w otwartym świecie. Czasowe wyzwania z trudniejszymi wrogami są również jednymi z najbardziej zaangażowanych działań, ale jako całość nie zrobiłem na tym wrażenia. Takefumi Terada zapewnił mnie, że ostateczna gra będzie miała szerszy wachlarz działań, więc jury wciąż jest nieobecne.

To jest reklama:

Z wizualnego punktu widzenia otwarty świat też mnie nie zachwycił. Forspoken nie jest brzydką grą pod żadnym względem, ale to, co zobaczyłem, po prostu się nie wyróżniało - bez względu na to, czy mówimy o topografii, czy średniowiecznie wyglądającej architekturze budowlanej. A mówiąc o tym ostatnim, ich umieszczenie w świecie ma trochę przypadkowy charakter. Wreszcie, kolorystyka jest nieco po brązowej stronie, jeśli mnie zapytasz. Zachęcające jest jednak to, że Raio Mitsuno mówi mi, że kawałek, w który grałem, jest tylko częścią jednego z czterech głównych obszarów gry, ale nadal jest to nieco dziwny obszar do zaprezentowania jako pierwszy.

Forspoken
ForspokenForspokenForspoken

Podczas gdy świat i jego działania mnie nie zachwyciły, walka zdecydowanie tak. Takefumi Terada wyjaśnił, że Forspoken i Athia są zbudowane wokół magii i magicznego parkouru, i to naprawdę pokazuje. Moja Frey miała dostęp do dwóch różnych szkół magii: własnej i Silasa. Nie mam pojęcia, kim jest ta postać Silasa, ale szybko stałem się ciężkim użytkownikiem jego zaklęć opartych na ogniu. Wszystkie zaklęcia mogą być szybko wystrzeliwane lub ładowane, a to ostatnie było moim celem, gdy używałem płonącej włóczni, która mogła przebić moich wrogów i eksplodować w ognistym piekle po jednej sekundzie opóźnienia.

Własna szkoła zaklęć Freya wydawała się być oparta na Ziemi, a moją ulubioną była przypominająca pistolet gradem skał idealna do eliminowania latających wrogów. Każda szkoła magii zawiera trzy odrębne zaklęcia, ale Frey może również używać zaklęć pomocniczych, które mają okres odnowienia, który powstrzymuje cię przed spamowaniem ulubionego. Dla mnie tym faworytem był płonący pierścień ognia, który sprawiłby, że Johnny Cash byłby dumny, oprócz spalenia tych, którzy próbowali go przekroczyć i zwiększenia statystyk Freya, stojąc w środku. Innym był gejzer wykonany z lawy i oczywiście możesz również przywołać nieumarłych wojowników, aby pomóc Freyowi w walce.

Zajęło mi trochę czasu, aby zorientować się i wykorzystać zdolność skanowania do odkrywania słabości wroga, ale kiedy walka kliknęła dla mnie, naprawdę kliknęła. Rzucanie zaklęć jest świetne, a wiele zaklęć wsparcia umożliwia Frey tworzenie rozrywek i wzmacnianie siebie, co było szczególnie konieczne podczas walki z mini bossem kończącym demo. To spotkanie było zdecydowanie najtrudniejszym wyzwaniem w demie, a użycie zaklęć, które odciągnęły potężną bestię lub uwięziły, było koniecznością, aby Frey mogła naładować swoje najpotężniejsze zaklęcia. Takefumi Terada wspomniał, że ten wróg nie był nawet pełnoprawnym bossem, co dobrze wróży finałowej grze.

Później w naszym wywiadzie powiedział mi, że częścią gry, z której jest najbardziej dumny, jest to, ile zaklęć zespół był w stanie umieścić w grze. Celem było 100 i chociaż nie potwierdził, że Forspoken ma tak wiele, jest ich mnóstwo i robią wrażenie, jeśli chodzi o zmienność i wykonanie.

Forspoken
ForspokenForspokenForspoken

Jak wspomniano, mój czas z Forspoken był lekki w historii, ale byłem w stanie dostrzec jej fragmenty tu i tam, szczególnie gdy Frey i jej magiczna bransoletka Cuff zaangażowali się w nieco irytujące żartobliwe przekomarzanie się. Raio Mitsuno mówi, że Cuff jest tam przez prawie całą podróż Frey i działa jako jej przewodnik po Athii. Czasami ją wspiera, czasami dokucza jej, ale w końcu celem jest uczynienie z niej związku, który ewoluuje z czasem.

Podczas gdy Cuff dał największą wskazówkę na temat podejścia Forspoken do opowiadania historii, archiwum pokazało, jak Luminous Productions radzi sobie z historią. Oczywiście trudno jest uzyskać jasny obraz atrakcyjności historii Athii z 90 minut gry, ale opisy peleryn i różnych przedmiotów pokazują, że jest to ważne dla Luminous Productions, podkreślone komentarzami Roosy Jokiaho na temat jej dużej roli w grze.

Po zagraniu Forspoken i rozmowie z zespołem, nie jestem do końca przekonany, że Luminous Productions ma zwycięzcę w swoich rękach. Świat i opowiadanie historii są głównymi powodami. Ale jestem ciekawy, aby grać więcej, ponieważ walka jest tak atrakcyjna. Z tego, w co grałem, jest to największa karta atutowa Forspoken i jeśli świat stanie się bardziej interesujący, a historia będzie przynajmniej umiarkowanie interesująca, możemy mieć fajną grę w naszych rękach, gdy Forspoken, miejmy nadzieję, ukaże się na początku przyszłego roku.

HQ

Powiązane teksty

0
ForspokenScore

Forspoken

RECENZJA. Przez Magnus Groth-Andersen

RPG od Luminous Productions to skomplikowany przypadek dobrze wykonanej mechaniki połączonej z tempem, problemami graficznymi i narracyjnymi.



Wczytywanie następnej zawartości