Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.

Polski
Strona główna
zapowiedzi
Weedcraft Inc

Weedcraft Inc - pierwsze wrażenia

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta gra Was uzależni.

  • Bartosz WitoszkaBartosz Witoszka
Weedcraft Inc

Gdy napisałem do Oli maila w sprawie dołączenia do ekipy Gamereactora, w jednej z późniejszych rozmów zapytała mnie, jakie gry lubię i które gatunki są moją mocną stroną. Bez namysłu odpowiedziałem: wszystko oprócz tycoonów i "city builderów". Idąc na przedpremierowy pokaz Weedcraft Inc. - tycoona, w którym zajmujemy się hodowlą i sprzedażą marihuany - myślałem sobie: przecież nie będę wiedział, jak się w to gra, nie mówiąc już o napisaniu później tekstu. Na szczęście nie było tak źle, bo nowa produkcja warszawskiego studia Vile Monarch (mają już na swoim koncie Crush Your Enemies i Oh...Sir!) była na tyle przystępna, że zbytnio się nie pogubiłem. Wcale nie oznacza to jednak, że klikanie losowych zakładek w nadziei na szybki zysk przyniesie skutek. A wszystko to ma wywołać dyskusję dotyczącą marihuany i tego, czy powinna być zalegalizowana.

Czy tycoon to najlepszy gatunek na właściwe zaprezentowanie tego tematu? Zdaniem twórców jak najbardziej - w trakcie zbierania informacji o marihuanie okazało się, że nie jest to tak czarno-biała kwestia, jak wydaje się wielu ludziom. Dlatego uznali, że to właśnie tycoon będzie odpowiednim środkiem, który wywoła publiczną dyskusję o marihuanie i wszystkim, co z nią związane. Tego typu gry nie kojarzą się z jakąś przesadną głębią (w kontekście fabularnym) czy drugim dnem - klikamy, by zarabiać więcej pieniędzy i kupować nowe gadżety, które usprawnią prowadzenie "biznesu". I Weedcraft Inc. systemowo nie odbiega zanadto od innych reprezentantów tego gatunku; większość przekazu ma się kryć w scenariuszach, z których każdy przedstawia historię innej postaci. Na premierę gry przewidziane są dwa scenariusze, a na ukończenie każdego potrzeba od dwudziestu do nawet trzydziestu godzin. Uważam, że to całkiem solidna porcja zawartości, tylko czy w trakcie przechodzenia gry to przesłanie, które ma wywołać dyskusję, nie rozmyje się i nie zostanie przykryte samymi mechanikami?

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

Pierwszy scenariusz, stanowiący swoisty samouczek, przedstawia historię młodego chłopaka, który wraz z bratem postanawia rozkręcić sprzedaż medycznej marihuany. Ich celem nie jest chęć szybkiego wzbogacenia się (no okej, zarobić na tym też na pewno chcą), ale raczej rozpropagowanie tego środka leczniczego wśród osób cierpiących na schorzenia przewlekłe. Powodem tego wszystkiego był ojciec dwójki bohaterów, który zmarł na skutek nieudolnego leczenia - gdyby ktoś w ich mieście sprzedawał leczniczą marihuanę, ten dalej by żył. To tylko jeden z dwóch początkowych scenariuszy, a w pierwszej aktualizacji do gry zostanie dodana trzecia opowieść. Twórcy nie są jeszcze pewni, jak będzie wyglądać dalszy rozwój gry, ale jeśli pojawią się jakieś dodatki, to oprócz scenariuszy będą one również zawierać nowe mechaniki.

Kwestie czysto mechaniczne również mają nieść za sobą przekaz, prezentując chociażby aspekt ekonomiczny czy sam rynek obrotu marihuaną. W końcu twórcy chcą pokazać wszystko (a przynajmniej jak najwięcej), jeśli chodzi o ten temat, a nie ukrywajmy, większość osób zaangażowanych w ten biznes by się nim nie zajmowała, gdyby nie pieniądze, które można zarobić na handlu marihuaną. Ustalanie odmian roślin dla konkretnych grup docelowych, regulowanie cen, by dostosować się do sytuacji na rynku (przecież konkurencja nie śpi i nie będzie się przyglądać naszym poczynaniom bezczynnie) czy wreszcie samodzielna hodowla krzaczków - to tylko część mechanik dostępnych w grze. Nie są to trudne rzeczy i nawet taki laik gatunkowy jak ja dał radę się nie pogubić, a te dwie godziny, które spędziłem z grą, były całkiem przyjemnym doświadczeniem. Tylko czy deweloperom uda się zachować balans pomiędzy złożonością mechanik, które będą satysfakcjonować weteranów gier ekonomicznych, a chęcią wywołania debaty wśród społeczeństwa (nie tylko graczy)?

Weedcraft Inc
Weedcraft Inc

Powiązane teksty

Wczytywanie następnej zawartości