Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Monster Hunter: Wilds

Wrażenia: Monster Hunter: Wilds wygląda już dość dziko

Widziałem 25 minut nowej rozgrywki BCD i rozmawiałem z deweloperami w Los Angeles i dowodzi to, że seria rozwija się w najlepszy możliwy sposób.

HQ

Jak na serię RPG akcji tak wyjątkową jak Monster Hunter i biorąc pod uwagę niesamowity sukces, jaki World przyniósł Capcomowi, ponieważ doświadczenie przekonało publiczność szerszą niż kiedykolwiek na całym świecie, można było tylko oczekiwać, że będzie ewoluować w kluczowych aspektach, które World zrobił dobrze. Po obejrzeniu 25-minutowego polowania deweloperów na SGF w Los Angeles i rozważeniu, jak to się ukaże dopiero w przyszłym roku, mogę z radością potwierdzić, że na tym się nie kończy, ponieważ wygląda niesamowicie zabawnie i oszałamiająco dla prawie każdego gracza, niezależnie od preferencji i wcześniejszych doświadczeń z serią.

Wspominam o oknie premiery, ponieważ Wilds wydaje się już na tym etapie solidny jak skała. W porównaniu z innymi grami, które widzieliśmy lub w które graliśmy w Los Angeles, ta była jeszcze płynniejsza i bardziej spektakularna, mimo że została wydana później. Całe demo i całe doświadczenie wydaje się polegać na płynnej rozgrywce, dynamicznych pojawiających się możliwościach i radzeniu sobie z wieloma powiązanymi systemami jednocześnie, ale być może w bardziej przystępnych ramach.

Pionowy wycinek został naturalnie osadzony w pustynnym środowisku. Odbyliśmy spacer po wiosce Kunafa w szerszym obszarze Windward Plains. Jest to tętniąca życiem osada pomimo tego, co nadchodzi, z mieszkańcami i gośćmi zajmującymi się swoimi sprawami. Możesz zatrzymać się u Gemmy, która wytwarza sprzęt, sprawdzić posiłki przygotowywane przez kucharza koleżkota, a może handlować futrami i mlekiem z lokalnymi kupcami. Ponieważ, mówiąc o pionowych plastrach i mleku, i jak to bywa w La Manchy z serem manczego, sprzedawca serów zadba o to, abyś nie wyszedł bez skosztowania ich pysznego specjału. Będąc tym Łowcą Potworów, oznacza to również, że będziesz mógł obejrzeć zabawną scenkę przerywnikową, w której twoja postać chrupie, gdy nadejdzie dla niej "posiłek przed wyjazdem".

Monster Hunter: Wilds
To jest reklama:

Nawigacja z bazy do dziczy jest ponownie bezproblemowa. Możesz wychodzić i wracać, kiedy tylko chcesz, nawet podczas walki/polowania, a kiedy opuścisz wioskę, masz prawdziwe pojęcie o mapie. A wiesz, co zrobiło na mnie wrażenie poza jego rozmiarem? Niesamowita praca wykonana z wyświetlanymi informacjami, czytelność całości dla tak dużej liczby elementów i sposób, w jaki można łatwo zinterpretować mnóstwo informacji, w tym czasy specyficzne dla potworów, osobliwości danych obszarów i nie tylko. Ten nacisk na dobry, przejrzysty interfejs przenika również HUD na żywo i menu, ujawniając, że dostępność i czytelność były niezwykle ważne podczas faz projektowania i rozwoju.

Co według ciebie ludzie z Kunafy przewidzieli nadejście? Burza piaskowa. Pomimo niszczycielskiej natury, ekstremalne warunki pogodowe naturalnie oznaczają nowe możliwości w Monster Hunter, dodając kilka tymczasowych lub opartych na lokalizacji zasobów (i zagrożeń), które możesz wykorzystać podczas swoich rajdów. W tym przypadku nie chodziło więc tylko o fakt radzenia sobie z watahami potworów (w obrębie każdego z nich ma określone zachowanie i rangę), ani o różne elementy, systemy i pułapki, o których już trzeba było pamiętać. To zrozumienie, w jaki sposób można dostać się do środka burzy, w stylu Mad Maxa, ponieważ w środku leżą różne potwory (na przykład bardziej elektryczne) i warunki do walki.

Monster Hunter: WildsMonster Hunter: Wilds

Aby to wszystko działało, w tym groźne dynamiczne obszary, takie jak sama burza, lub to, że potwory są mądrzejsze i szybsze niż kiedykolwiek, w połączeniu z rozmiarem mapy, wspaniale jest mieć przy sobie kumpla Seikreta. To włochate/upierzone stworzenie pomaga myśliwym przemierzać świat nie tylko jeżdżąc na nim, ale także dzięki zdolnościom szybowania skrzydłami przypominającymi dinozaury. Z jego wierzchowca możesz również uruchomić niektóre pułapki środowiskowe, choć będziesz musiał je zrzucić, aby przygotować te bardziej rozbudowane, w każdym razie w bardzo szybki sposób. Szybkie, strategiczne pułapki są kluczem do tego doświadczenia, ponieważ widzieliśmy, jak twórcy szybko ustawiają lub rozmieszczają kilka z nich, aby poradzić sobie z Alfą Doshagumą, bestialskim celem tego dema.

To jest reklama:

A co, jeśli moja baza jest zbyt daleko pomimo usług transportowych Seikreta i muszę wziąć przeciek lub zmienić broń? Cóż, jak już wspomniałem, chodzi o dynamizm i wykorzystanie zasobów dostępnych w obecnym otoczeniu, więc aby zaspokoić tę konkretną potrzebę Monster Hunter: Wilds wprowadza również mobilny obóz, prowizoryczny namiot, który można złożyć za pomocą guzika... które potwory mogą również zniszczyć, jeśli staną im na drodze. Albo w ich zapachu.

Większość z 25 minut spędziliśmy w walce, ale jednocześnie farmienie przedmiotów, unikanie innych potworów lub krzywd (i zmuszanie różnych stworzeń do atakowania celu), zwabianie Doshagumy do pościgu za postacią... A kiedy pułapki nie były łatwe do zastawienia, na ratunek przychodził Balahara podobny do Sharlacca, o ile nie pożerał również gracza, w stelarowym wyglądzie, biorąc pod uwagę, że właśnie został zaprezentowany na SGF. Będzie po prostu bronić swojego terytorium, więc podobnie jak w przypadku burzy, jeśli do niego wejdziesz, musisz po prostu myśleć inaczej zgodnie ze zmieniającym się zestawem zasad, a gra wydaje się dobrze zachęcać cię do tego.

Monster Hunter: Wilds

Używając wielkiego miecza, długiego miecza, naładowanych ataków, gdy tylko było miejsce, oraz ulepszonej trzecioosobowej, szybkostrzelnej mechaniki strzelania (no, i trzeba przyznać, że trochę podstępnego bombardowania usypianiem), wraz z atakami innych różnych potworów, Alfa Doshaguma zaczęła kuleć, aż w końcu upadła, aby zostać odpowiednio splądrowanym. Animacje są na najwyższym poziomie, podobnie jak modele, niesamowite projekty potworów i postaci oraz cała gama efektów wizualnych. Gdy burza ucichła, naszym oczom ukazała się inna, bardziej zielona część opustoszałej mapy, z dodatkową roślinnością i śpiewem ptaków. Przyroda i ekosystemy są nadal w sercu tej serii na niezrównanym poziomie.

Wyszedłem więc ze stoiska Capcomu z opadniętą szczęką. Cóż za piękny świat i stworzenia, ale przede wszystkim co za sposób na dynamiczne i szybkie wykorzystanie tego świata w czymś, co równie dobrze może być nową definicją tego, co rozumiemy jako emergentną rozgrywkę. Właśnie stał się najbardziej oczekiwanym tytułem w mojej książce w 2025 roku, ponieważ już nie mogę się doczekać, aby podzielić się ewoluującym, szalonym doświadczeniem polowania z trzema innymi przyjaciółmi.

Monster Hunter: Wilds

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości