Zacznijmy od razu od słonia w pokoju. Fakt, że to schludne, eleganckie oprogramowanie nie jest dołączone do sprzętu Nintendo Switch 2 - ponieważ jest sprzedawane osobno jako zakup za 10 dolców - wydaje się nie tylko obraźliwe dla wielu (tym bardziej, gdy mamy takie przykłady jak Astro's Playroom na PS5 i jego kontrolerze DualSense, a nawet Nintendo Land z Wii U), Ale moim zdaniem to po prostu niezdarne posunięcie, jeśli chodzi o marketing i komunikację konsoli nowonarodzonej.
Tak, wszyscy zagramy w Mario Kart World (moje wrażenia znajdziesz tutaj) i Donkey Kong Bananza (moja praktyczna zapowiedź tutaj), gdy ktoś przyjdzie, aby wypróbować nowy system, ale jest to po prostu tak dobrze przemyślane, tak inteligentne w sposób Nintendo, że po prostu źle jest myśleć, że wielu będzie za tym tęsknić i że nie jest to tytuł demonstracyjny wyjaśniający nowe funkcje Switcha 2 po prostu każdemu. Nie tylko weterani i fani, którzy znajdą tu interesujące szczegóły, których być może teraz nie znają, ale myślę tu również o nowicjuszach, a zwłaszcza o dzieciach, które mogłyby spędzić tu dużo czasu, i to z edukacyjnym akcentem.
Teraz, gdy najpierw przedstawiłem wam moje wnioski, pozwólcie, że powiem wam, że zagrałem trochę w Nintendo Switch 2 Welcome Tour na wydarzeniu przedpremierowym. Ja, ehm, zwiedzałem okolicę, spacerując z moim awatarem Mini-Me po reprezentacji systemu w grze, zebrałem trochę informacji i zagrałem w kilka demonstracyjnych mini-gier.
Konsola, w trybie przenośnym, jest pokazana jako gigantyczny budynek biurowy, z dodanymi schodami i schodami ruchomymi ułatwiającymi poruszanie się oraz punktami informacyjnymi poświęconymi różnym elementom zewnętrznym i wewnętrznym. Czas gry spędzałem w tak zwanym obszarze Joy-Con 2 (L), co oznaczało, że mogłem dowiedzieć się więcej między innymi o niebieskim drążku analogowym, cyfrowych przyciskach kierunkowych, przycisku Minus czy funkcji HD Rumble 2.
Pytanie różnych mini przedstawicieli sprawia, że pojawiają się kolejne okna opisu, z których niektóre bardziej przypominają typowe, nudne ekrany ostrzegawcze "zaciśnij opaskę" w stylu interfejsu użytkownika Switch, a inne są bardziej zabawne i rozbudowane. Są nawet Quiz miejsc, które sprawiają, że jest to jeszcze bardziej pouczające i wciągające, ale oczywiście najlepszym sposobem na wypróbowanie każdej funkcji jest zagranie w dedykowane demo.
Na przykład, zatrzymałem się w miejscu HD Rumble 2 Quiz, aby "dowiedzieć się więcej o rodzajach wibracji, które wytwarza, gdzie się znajduje, jak działa i nie tylko", a po odpowiedzi, że jestem zainteresowany, wokół drążka L pojawiło się pięć różnych stacji, z których każda dostarczała bardziej konkretnych informacji, a nawet podsumowania z punktami ułatwiającymi naukę.
"Zszedłem też na dół", aby sprawdzić bok kontrolera, ponieważ wiedziałem, że tam znajdę trochę więcej na nowiutkim Mouse Mode i to jest dokładnie to, co zrobiłem po sprawdzeniu nowego Release Button i Mouse Feet, a także po szybkim przejściu obok przeprojektowanego przycisku SL, który jest teraz niebieski i większy dla wygodniejszego prasowania.
Jednak mini-gra sprawdzająca umiejętności myszy nie została umieszczona obok czujnika, ale na powierzchni L Joy-Con 2, obok przycisku Capture. – Mysz pozwala ci poruszać postacią szybciej i dokładniej niż drążki sterujące – powiedział mi stewardesa tonem, który odebrałem jako uroczy, nawet jeśli nieco protekcjonalny, jakbym urodził się wczoraj. "Pokażę ci, że nie byłem!" Pomyślałem i oto grałem w "Dodge the Spiked Balls (Survival Mode)", prostą, ale wymagającą mini-grę z myszką, w której musisz robić dokładnie to, co mówi tytuł, tak długo, jak tylko możesz.
Grałem, robiłem uniki i skupiałem się. I do tego stopnia, że dotarłam do tego momentu "wszystko, co teraz widzę, to blondynka, brunetka, ruda". I wiesz, nie jestem już zapalonym graczem komputerowym, który dokucza innym online w strzelankach na Twitchu, ale przeglądanie skomplikowanego zaplecza Gamereactor sprawiło, że jestem asem w unikaniu błędnych kliknięć i przybijaniu odpowiednich pól wyboru, gdy, powiedzmy, publikuję film. To wieloletnie szkolenie udoskonaliło niesamowitą umiejętność, która stawała wysoko w obliczu podziwu rosnącej liczby dziennikarzy i przedstawicieli zgromadzonych w mojej stacji.
53 sekundy na uniknięcie kolczastych kul. Nowy rekord dnia. Trzy medale za pierwszym podejściem. I mógłbym pobić jeszcze wyższe wyniki, gdybym nie musiał grać w inne gry.
A jakie inne mini-gry lub doświadczenia zawiera Nintendo Switch 2 Welcome Tour ? Cóż, całkiem sporo, na przykład imponujące, przypominające 1-2-Switch "Maracas Physics Demo", dzięki któremu możesz "doświadczyć subtelnych wibracji", a nawet "Super Mario Bros. 4K Demo", abyś mógł "doświadczyć ogromu" rozszerzonej rozdzielczości wyjściowej telewizora z ekranami NES o szerokości 256 pikseli, które stają się coraz większe. Wszystkie mają listę kontrolną osiągnięć w postaci wspomnianych medali Spiky Balls, co jest miłym szczegółem dla ukończenia.
Ale to wydaje się o wiele bardziej związane z informacjami i obsługą fanów niż z twoimi umiejętnościami. To jak sponsorowana wystawa, jak interaktywna wystawa dla ciekawskich umysłów. Prezentacja jest ładna i przejrzysta, przemawia do wszystkich odbiorców, natomiast modele 3D odtwarzające podzespoły konsoli są czyste i wyraźne, a kąty widzenia przyjemne dla oka. Może to być nawet postrzegane jako rodzaj tak zwanego "porno sprzętowego", w którym dostajesz kuszące, kuszące podejście do sprzętu, który właśnie kupiłeś. Piękny projekt, który chciałbym w pełni odkryć, gdy ostateczna wersja zostanie wydana wraz z Nintendo Switch 5 czerwca, szkoda już, że "obok" oznacza tutaj "w tym samym czasie, ale osobno", a nie jako umowę typu pack-in.