Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Marvel's Avengers

Wszystko w becie Marvel's Avengers jest wyśmienite, tylko nie loot

Wciągnęła mnie interesująca historia, świetna walka i przykuwające wzrok widoki, nawet mimo paru rozczarowujących niedociągnięć.

Oglądasz

Preview 10s
Next 10s
Reklamy

To nie tajemnica, że Marvel's Avengers stała się jedną z najbardziej oczekiwanych gier tej jesieni po ostatnim pokazie War Table i wywiadzie z deweloperami. To nie znaczy jednak, że nie miałem obaw, zwłaszcza że stworzenie rozsądnego systemu walki w grze na bazie online stanowi nie lada wyzwanie. Na szczęście miałem okazję zagrać w nadchodzącą betę nieco wcześniej. To mądry ruch ze strony Square Enix, bo nie martwię się teraz o nic przed premierą gry zaplanowaną na 4 września... poza tym, że beta potwierdziła parę z moich obaw.

Marvel's Avengers

To, co najbardziej mi zaimponowało w wersji beta to walka. Dziwnie zresztą o tym mówić, skoro stoi za nią ten sam gość, który jest odpowiedzialny za system walki w God of War - Vincent Napoli. Wciąż, walka wygląda świetnie, a przy tylu różnych postaciach na pewno nie należy do najłatwiejszych. Ale może taka jest dla tej drużyny. Nieważne, czy grasz jako Czarna Wdowa, Kapitan Ameryka, Hulk, Iron Man, Kamala Khan lub Thor; przy każdym uderzeniu, kopnięciu czy rzucie czuć siłę i jej skutek. Deweloperzy mówiący, że każdy z bohaterów jest unikatowy i ma własny sposób walki mogą wydać się mało wiarygodni, ale nie zajęło długo becie, żebym darował sobie swój sceptycyzm. Wbieganie Hulkiem w tłum przeciwników, chwytanie którejś biednej duszyczki i bezsensowne używanie jej do walki z jej przyjaciółmi - pokazuje siłę zielonej bestii. Sprawne uniki i ruchy pomiędzy przeciwnikami, kiedy jeszcze w międzyczasie ich uderzamy, kopiemy, szarpiemy się z nimi i strzelamy do nich jako Czarna Wdowa staje się naszą drugą naturą. Latanie i używanie Mjölnira jako Thor w bliskiej walce czy przy kontroli tłumu spełnia marzenia wielu fanów uniwersum Marvela. Każdym z nich gra się inaczej, tak że to prawdziwa zabawa przechodzić misję po kilka razy różnymi postaciami i z różnym podejściem.

I to w szczególności prawda, bo te same misje mają w puli do wyboru różnych przeciwników. Po przejściu trzyminutowej misji jako Kamala Khan, zagrałem w nią ponownie dla doświadczenia jej jako Iron Man, ale otrzymałem nawet więcej niż się spodziewałem. Spotkałem zupełnie nowych wrogów, którzy uczynili to doświadczenie odmiennym. Nawet ukryte skarby czy zagadki mogą być inne. Jednego razu przycisk do otworzenia drzwi do krypty znajdował się na ścianie budynku, a drugiego już na drzewie. Mała zmiana, ale satysfakcjonująca przy znalezieniu rozwiązania i dostaniu się do skrzynki z rzeczami w środku.

Na razie otrzymaliśmy tylko przedsmak za sprawą bety, ale historia i postaci także wzbudziły moją ciekawość. Jestem fanem Marvela od Spider-Mana Sama Raimiego z 2002 roku (Rany boskie, starzeję się!), ale nie na tyle, żebym przeczytał więcej niż garść komiksów. To jednak nie powstrzymało mnie od zagłębiania się czy uśmiechania od ucha do ucha, kiedy rozumiałem odniesienia do uniwersum. Sandra Saad wydurniająca się jako Kapitan Marvel, gdy odnalazła gitarę Tony'ego Starka podczas eksploracji w jednej z misji przerosła moje oczekiwania, a Troy Baker, Laura Bailey, Nolan North, Travis Willingham i pozostali aktorzy sprawili, że to może być naprawdę zabawna historia, złożona z interesujących postaci, relacji i zwrotów akcji, nawet mimo tego że to za wcześnie, żeby o tym mówić.

Niestety jak napisałem przedtem, beta potwierdziła również parę z moich obaw. System lootu w mojej opinii powinien mieć trzy rzeczy: ekwipunek musi wpływać znacząco na gameplay, sprawiać, że ludzie pytają jak i gdzie go zdobyć, a menu powinny być czytelne i łatwe w obsłudze. Marvel's Avengers spełnia tylko jedną z wymienionych rzeczy, tą pierwszą. Wszystko, co znalazłem, nawet na ten moment ograniczone ze względu na betę, było różne i robiło różnicę. Dlatego tym bardziej jest to rozczarowujące, że loot nieważne jak byłby fantastyczny, to nie zmienia wyglądu naszych postaci. Znalezienie czegoś na górę dla Kapitan Marvel brzmi fajnie, ale nadal będzie nosić to samo ubranie co wcześniej, nieważne czego użyjesz. Jedyna różnica, jaką możesz zauważyć jest przy wykonywaniu wybranych ruchów. Inni gracze mogą zauważyć zmianę wyposażenia w umiejętnościach, na przykład w innym kolorze lasera Iron Mana czy obrażeniach gamma zadawanych przez Czarną Wdowę, ale nic innego nie wskazuje na to, że używasz czegoś specjalnego. Nawet ikony pojawiające się na ekranie, kiedy coś znajdziesz są strasznie zwyczajne poza kolorem oznaczającym rzadkość, który zmusza Cię do zajrzenia do menu, żeby przekonać się, czy przedmiot jest w ogóle coś wart. Coś takiego nie jest ani łatwe, ani szybkie w naprawie, więc na ewentualną zmianę trzeba będzie poczekać.

Ale niektóre z problemów mogą być łatwiejsze w rozwiązaniu, w tym te z interfejsem. W tej chwili wejście do menu, żeby sprawdzić statystyki znalezionego przedmiotu wiąże się z ciągle wyświetlaną informacją obecnie założonego przy najeżdżaniu na ten nowy. Całkiem irytujące, kiedy żaden z nas nie chce w końcu spędzać nad tym więcej czasu niż musimy. Poruszanie kursorem w tę i we w tę, żeby obejrzeć właściwy opis staje się męczące, więc mam nadzieję, że to łatwe do poprawy. Powinieneś być także gotowym na spędzenie kilku dodatkowych minut przy wchodzeniu w różne menu po raz pierwszy, jako że znajomość i wpływ niektórych rzeczy na inne nie jest zbyt oczywista.

Marvel's Avengers

Jest parę wad w tym i tak niesamowitym doświadczeniu. Mimo to beta Marvel's Avengers utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest to gra do kupna na premierę 4 września. Dostaniemy intrygującą historię, gdzie pięciu (sześciu, jeżeli chcesz dołączyć dość krótką sekwencję z Kapitanem Ameryką, nawet jeśli to oczywiste, że dostaniemy go więcej) unikatowych bohaterów z ich własnymi, angażującymi sposobami walk eksploruje i toruje sobie drogę przez przemyślane poziomy i starcia. Będę musiał nauczyć się żyć z tym systemem lootu, który nie wydaje się tak dobry, jak pozostałe w środowisku gier wideo. No i jest trochę technicznych niedociągnięć, które są na tyle małe, że nie odbierają frajdy z gry i powinny być łatwe w naprawie.

Marvel's Avengers ukaże się 4 września tego roku na platformach PC, Xbox One oraz PlayStation 4. Gra przejdzie również na platformy następnej generacji, czyli PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

Powiązane teksty

Marvel's AvengersScore

Marvel's Avengers

RECENZJA. Przez Eirik Hyldbakk Furu

Scenariusz jest wspaniały, a rozgrywka niezwykle satysfakcjonująca, ale powtarzalność, mało angażujący system łupów i niedopatrzenia techniczne uniemożliwiają grze wykorzystanie jej pełnego potencjału.



Wczytywanie następnej zawartości


Cookie

Gamereactor korzysta z plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość przeglądania naszej strony internetowej. Jeśli kontynuujesz, założymy, że jesteś zadowolony z naszych zasad dotyczących plików cookie.