Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Borderlands 4

Borderlands 4 Praktyczny podgląd: Wrażenia po dwóch godzinach na Kairos

Udaliśmy się do siedziby 2K w Niemczech, aby zapoznać się z częścią nadchodzącej strzelanki z łupami od Gearbox, która zadebiutuje 12 września.

HQ

Borderlands pozostaje jedną z najbardziej stabilnych serii gier wideo, która narodziła się w pokoleniu PS3/Xbox 360. Pomyśl o jednych z najgorętszych serii gier akcji lub strzelanek AAA z tamtego czasu, piętnaście lat temu, a przekonasz się, że niektóre odeszły w zapomnienie (Infamous, Resistance, Rage ), a te, które przetrwały, wymagały miękkiego (lub twardego) restartu (Assassin's Creed, Crysis, Saints Row ) z różnym powodzeniem.

Gearbox i 2K Games wiedzieli, jak racjonować serię Borderlands tak, aby fani mieli stały strumień treści, nie nasycając ich. Jednym z powodów ich sukcesu jest to, że nigdy nie odeszli zbytnio od formuły, mieszanki strzelanki i RPG z wyraźną osobowością i tożsamością wizualną, która była niesamowicie oryginalna w 2009 roku. Wielu skopiowało je później, niektórzy mogli nawet z nich wyrosnąć (jak Destiny ), ale Borderlands pozostało.

Nawet jeśli seria nie wydaje się tak świeża jak kiedyś i może nigdy nie będzie, ma ogromną i lojalną bazę fanów, którzy z niecierpliwością czekają na premierę Borderlands 4 na PS5, Xbox Series X/S i PC 12 września 2025 r., a nawet na Nintendo Switch 2 w przyszłości. Niedawno mieliśmy okazję zagrać w grę, nad którą wciąż pracujemy, a nawet rozmawialiśmy z niektórymi jej twórcami, w tym z producentem wykonawczym Chrisem Brockiem, który powiedział nam, że ich zdaniem będzie to większa ewolucja w stosunku do Borderlands 3 (2019) niż tamta gra z Borderlands 2 (2012).

Borderlands 4
To jest reklama:

Najlepszą możliwą wiadomością, przynajmniej z naszego punktu widzenia, jest to, że Borderlands 4 nie zmienia swojego rdzenia, aby na siłę dopasować się do obecnych trendów w grach. Pozostaje to grą o dużej intensywności fabularnej, w pełni grywalną w trybie dla jednego gracza, ale lepiej nadającą się do kooperacji online dla czterech graczy, bez elementów usług na żywo (chociaż darmowe i płatne DLC zostały już potwierdzone). Na szczęście nie zostanie wyceniony na 80 USD, niektórzy uważali, że tak będzie, ponieważ potwierdzono, że cena wynosi 69,99 GBP / 79,99 EUR / 79,99 USD na konsolach.

Borderlands 4 implementuje jednak jeden z obowiązkowych trendów we współczesnym grach: naturę otwartego świata. I mam na myśli otwarty świat "natura", a nie po prostu "otwarty świat", ponieważ Gearbox programiści są bardzo ostrożni, aby uniknąć używania słów "otwarty świat", wiedząc, jak śliskie może to być. Od odrzucenia, jakie często wywołuje u niektórych graczy, zmęczonych graniem w tę samą grę w kółko, po fałszywe oczekiwania stawiane przez gry takie jak Mario Kart World i jego "otwarty świat", który być może nie był przeznaczony do grania jako jeden.

Zamiast tego Gearbox używa terminu "bezproblemowy świat", który, szczerze mówiąc, opisuje dokładnie to, co znajdziesz w Borderlands 4. Cała gra toczy się na jednej mapie, bez czasów ładowania między strefami, a będziesz mógł (w końcu) udać się wszędzie, gdzie chcesz. Nie musi to jednak oznaczać, że będzie o wiele większa: spodziewamy się, że będzie to największa mapa w historii Borderlands, ale nie będziecie spędzać godzin na włóczeniu się po okolicy, niczego nie znajdując, a zamiast tego świat wydaje się tak gęsty jak zwykle z postaciami, miastami, zadaniami, wrogami i sekretami, które można napotkać, eksplorując świat w swoim tempie.

Borderlands 4Borderlands 4
To jest reklama:

Gearbox położyło duży nacisk na to, w jaki sposób gra da graczowi więcej możliwości robienia rzeczy po swojemu, wykonywania zadań w dowolnej kolejności (oczywiście z typowymi dla RPG ograniczeniami dotyczącymi poziomu postaci), co pozwoli skupić się na rzeczach lub zadaniach, które wydają się bardziej interesujące lub atrakcyjne. W wersji demonstracyjnej, w którą graliśmy, wydawało się, że tak właśnie jest: graliśmy przez ponad godzinę w Fadefields, początkowym obszarze gry, ale główna zawartość fabularna, w którą graliśmy, stanowiła może jedną trzecią czasu, który spędzaliśmy na graniu. Reszta tak naprawdę zależała od nas.

HQ

Mieliśmy dość duży obszar do zbadania, co sugeruje, że chociaż gra rzeczywiście będzie "płynna", nie będziesz w stanie zbadać jej wszystkich i raz, a nadal będziesz "odblokowywał" nowe miejsca w miarę postępów w fabule. W tej części świata, którą pozwolono nam zobaczyć, było kilka rzeczy do zrobienia, w tym mini-bossowie lub niebezpieczne stworzenia zwykle chroniące kuszące łupy, obozy z innymi ocalałymi, jaskinie lub bazy z wyzwaniami i nagrodami... Prawdę mówiąc, spędziłem znaczną ilość czasu jeżdżąc (możesz wyciągnąć poduszkowiec, kiedy tylko chcesz) po tych samych miejscach w kółko, nie mając nic naprawdę interesującego do roboty, ale gdy stałem się silniejszy, byłem w stanie stawić czoła temu, co powiedziano mi, że było najtrudniejszym wyzwaniem w demie. Miejsce katastrofy wypełnione wrogami, tylko po to, by odkryć, że pod ziemią jest o wiele więcej do zbadania i w końcu kończy się czas.

To pozostawiło mnie z właściwym uczuciem, które, jak sądzę, jest tym, na co Gearbox czekał z niecierpliwością w tym kawałku treści: pokazanie mi demo wystarczająco dużego, żebym nie mógł zobaczyć wszystkiego za jednym posiedzeniem. Jeśli gra utrzyma to tempo, może być naprawdę dość wciągająca, ale wymaga to dobrego wyważenia treści fabularnej, aby popchnąć fabułę do przodu i ewoluować rozgrywkę, jednocześnie puszczając rękę gracza, aby został zmuszony do samodzielnego wyruszenia w podróż. Poza tym misje poboczne, wrogowie i historie są oczywiście znaczące.

HQ

Jeśli chodzi o rozgrywkę, Borderlands 4 zawiera nowy zestaw ruchów przemierzających, dzięki którym eksploracja jest bardziej zwinna, w tym hak, który może być również używany do walki. Jednak przynajmniej w częściach, w które graliśmy, hak z liną wydawał się nieco ograniczony w użyciu, a areny walki nie były wystarczająco pionowe, aby ten ruch się wyróżniał. Boss, z którym graliśmy później, cały czas używał liny z hakiem, aby złapać się sufitu... I szczerze mówiąc, trochę się to znudziło.

Oczywiście mówimy o Borderlands. Biorąc pod uwagę ilość dostępnych broni i modyfikatorów oraz obecność czterech nowych postaci (Amon the Forgeknight, Harlowe the Gravitar, Rafa the Exo-Soldier i Vex the Siren ) różnorodność w walce jest więcej niż gwarantowana. Gearbox wprowadził nawet możliwość mieszania modyfikatorów broni od różnych producentów w grze, co może brzmieć nieco przytłaczająco dla niektórych graczy, ale zapewni, że każdy gracz online będzie miał bardziej unikalny ekwipunek.

Gearbox potwierdziło również ulepszenia w grze online, aby uczynić ją bardziej zbalansowaną, zapewniając, że każda postać ma swoje własne łupy lub że poziom trudności automatycznie skaluje się w górę lub w dół dla każdego gracza, dzięki czemu wszyscy będą mieli prawie takie same wrażenia kiedykolwiek i z kimkolwiek zdecydują się grać. Dostępny jest również podzielony ekran dla dwóch graczy na PS5 i Xbox Series X.

Borderlands 4

I na koniec, co z historią? Akcja Borderlands 4 rozgrywa się na Kairos, planecie, która od zawsze była rządzona przez bezwzględnego dyktatora o imieniu Timekeeper. Ale po wydarzeniach z Borderlands 3, Lilith teleportowała księżyc tuż przed Kairos, który przebił ochronną zasłonę blokującą planetę przed światem zewnętrznym... A całe piekło rozpęta się, gdy ich mieszkańcy zdadzą sobie sprawę, w jakim piekle zostali zmuszeni żyć.

Oznacza to, że Borderlands 4 będzie miało nieco ponury, poważniejszy ton niż inne gry z serii, co przeniknie do humoru. Oczywiście,Borderlands nie byłaby to gra bez humoru, powiedział nam starszy scenarzysta Taylor Clark, ale powiedział, że "nie byłoby właściwe" mieć ten sam rodzaj "strzelbowego podejścia do humoru ", co w poprzednich grach, więc możemy spodziewać się nieco bardziej suchego tonu, z humorem rodzącym się z postaci i ich interakcji, a mniej z zewnątrz. jak odniesienia do popkultury.

Innymi słowy, Borderlands 4 będzie bardziej dojrzały. I to było wspaniałe, że Gearbox był tak otwarty na ten temat. Każdy gracz spodziewałby się, że rozgrywka będzie ewoluować między grami i rzeczywiście tak jest (otwarte strefy, więcej personalizacji broni, ruchy podczas przemieszczania się), ale Borderlands to coś więcej niż rozgrywka. Serial jest znany ze swojego dziwacznego i często ostrego poczucia humoru, ale wrażliwość w 2025 roku nie jest taka sama jak na początku 2010 roku, więc naturalne jest mieć nadzieję, że Borderlands 4 również ewoluuje w tym obszarze.

Borderlands 4Borderlands 4

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości