Polski
Gamereactor
zapowiedzi
F1 25

F1 25 Zapowiedź praktyczna: Jak tegoroczna gra rozwiązuje największe problemy 2024 roku

Zagłębimy się w najdrobniejsze szczegóły, skupiając się na zmianach w serii wyścigowej z roku na rok.

HQ

Jeśli rzadko grasz w gry F1 od Codemasters, prawdopodobnie nie zauważyłeś dużej różnicy w tym, jak czułeś się grając w zeszłoroczną odsłonę. Ale ci, którzy rutynowo wskakują do serii wyścigów symulacyjnych, spotkali się z zupełnie inną historią, w której użytkownicy kierownic w szczególności zauważyli, że gra istnieje na ostrzu noża, prezentując rozgrywkę, która była nieco frustrująca do opanowania i nieco zawodna. Tak więc, skoro już w zeszłym tygodniu poświęciliśmy trochę czasu na rozmowę o karierze i moim zespole, skupmy się teraz na rozgrywce F1 25 i na tym, dlaczego tegoroczna odsłona przywraca serię na właściwe tory.

HQ

Po pierwsze, wrażenia z jazdy są znacznie bardziej zrównoważone i pasują do tego, czego oczekujesz od gry o tym standardzie, która tańczy na granicy między symulacją a zręcznościowym doświadczeniem. Samochody są mniej skłonne do gwałtownego reagowania na drobne zmiany kierunku, przyspieszenia lub hamowania, a także są ustawione w taki sposób, że gdy są w przepływie, wiją się po każdym torze z piękną i ekscytującą elegancją. Zasadniczo, samochody, podobnie jak w F1 23, są teraz o wiele bardziej przyjemne w prowadzeniu. Podczas korzystania z kierownicy i pedałów, czyli...

W przypadku użytkowników kontrolerów rozgrywka nie do końca zapadła mi w pamięć w ten sam sposób. To prawda, że w dzisiejszych czasach mam znacznie większe doświadczenie w graniu w gry F1 za pomocą koła, więc nie jestem punktem odniesienia dla rozgrywki kontrolerem w tej serii, ale powiem, że rozgrywka nie wydaje się mieć tak zręcznego dotyku na padzie. Najmniejsze przesunięcie analogu spowoduje, że twój samochód będzie szarpał się w jednym kierunku, a na długich, zakrzywionych odcinkach torów (takich jak tył toru w Melbourne) zobaczysz, że twój samochód przecina linię wyścigową sztywnymi ruchami, próbując utrzymać stałą krzywą, którą koła mogą osiągnąć bez pocenia się. Dotyczy to również przepustnicy i hamulca, gdzie spusty po prostu nie mają takiego poziomu kontroli, jaki oferują pedały, co oznacza, że prawie niemożliwe jest podjęcie walki z SI na wyższym poziomie trudności lub przeciwnymi graczami używającymi kierownicy na kontrolerze. Zasadniczo po prostu nie działa to całkiem dobrze.

To jest reklama:
F1 25

To, co jest ogromnym ulepszeniem, to ścieżki, które oferują teraz kilka opcji skanowania LiDAR. Zasadniczo Codemasters zebrał dane z weekendów Grand Prix 2024 z Suzuki, Miami, Imoli, Bahrajnu i Melbourne i wykorzystał je do stworzenia torów, które są jeszcze bardziej autentyczne. Prowadzi to do wielu ulepszeń, takich jak lepsze oświetlenie, dokładniejsza konfiguracja toru i prawidłowo ustawiona sceneria. Kiedy jeździsz po tych pięciu torach, naprawdę czujesz się, jakbyś był na prawdziwym torze, a nie w nieco prawdziwej interpretacji z zauważalnie brakującymi lub niewłaściwie rozmieszczonymi funkcjami. Jeśli chodzi o to, dlaczego te pięć ścieżek zostało wybranych do LiDAR w F1 25, to tylko dlatego, że były to te, do których Codemasters miało dostęp na czas przed tą grą, ponieważ obiecano nam, że więcej ścieżek LiDAR pojawi się w następnej grze, ponieważ od tego czasu minął cały prawdziwy sezon, a wraz z nim zebrano mnóstwo zeskanowanych danych.

Bardziej autentyczne tory to nie wszystko, ponieważ Codemasters położyło nacisk na to, jak twój samochód wpływa na sam tor. Teraz, gdy jeździsz po torze i zostawiasz za sobą gumę z degradujących się opon, zauważysz, że pomagasz stworzyć bardziej widoczną linię wyścigową, za którą możesz podążać. Dotyczy to również wszelkich innych materiałów, które mogą zostać rzucone w poprzek toru lub podniesione na oponach, co oznacza, że jeśli kierowca zanurzy się w pułapce żwirowej lub odetnie wierzchnią warstwę z pobocza trawy, zobaczysz, że są one zbierane na oponach, a nawet wpływają na tor. Aha, oznacza to również, że wyścigi w mokrych warunkach pozostawiają bardziej wyraźną suchą linię w miarę postępów w każdym wyścigu.

Co jeszcze Codemasters chciało poprawić? Cóż, są lepsze odgłosy silnika, które bardziej przypominają daną jednostkę napędową i dochodzą z dokładniejszego kierunku, a także są lepsze opcje dostosowywania dla wszystkich części gry. Kilka torów otrzymało od dawna oczekiwany układ luster, a Silverstone, Austria i Zaandvort zostały wybrane do tego luksusowego zabiegu. Jeśli chodzi o to, dlaczego zajęło to tak dużo czasu, aby to uwzględnić, Codemasters zauważa, że dublowanie toru jest dalekie od zwykłego podniesienia samochodu i obrócenia go o 180 stopni, ponieważ strefy DRS, wjazdy do pit stopów, punkty hamowania i różne inne skomplikowane elementy muszą zostać idealnie zbalansowane, dlatego do tej pory wybrano tylko te trzy tory.

To jest reklama:
F1 25

Poza tym, jest jeszcze jedna kwestia, którą chciałbym poruszyć dzisiaj, zanim zostawię dyskusję na temat ostatniego ważnego elementu F1 25 do przyszłego tygodnia... Porozmawiajmy więc o grafice. F1 25 jest pierwszą z serii, która pozostawia w tyle PS4 i Xbox One, a to oznacza, że jest to zazwyczaj znacznie ładniejsza gra, ponieważ wszystko zostało zaprojektowane z myślą o najnowszej gamie technologii i sprzętu. Kiedy połączysz na przykład lepsze rozdzielczości i ulepszone systemy graficzne z torami LiDAR, otrzymasz grę wyścigową, która jest oszałamiająca w prawie każdym kierunku. Jasne, jeśli skupisz się na szczegółach, znajdziesz pewne skazy, ale w przeciwieństwie do EA Sports FC lub innych znacznie wolniejszych gier sportowych, w których stwory się w tłumie potrafią przyciągnąć twoją uwagę, w szybko zmieniającym się świecie F1 jest to znacznie mniej zauważalny problem. Jeśli posiadasz stację bojową na nowoczesnym komputerze, będziesz mógł nawet użyć Path-Tracing dla piękniejszego oświetlenia i odbić, chociaż warto ponownie stwierdzić, że jest to obecne uosobienie grafiki w grach wideo i nie będzie dostępne dla większości użytkowników komputerów PC lub graczy konsolowych, a większość będzie musiała zadowolić się wyłącznie oświetleniem i grafiką Ray-Traced.

To dlatego ogólnie rzecz biorąc, czas spędzony z F1 25 sprawił, że czuję się całkiem zadowolony z kierunku, w którym Codemasters poprowadziło serię. Jest to bardzo, bardzo znajoma gra pod wieloma względami (ale tak samo jak większość gier wyścigowych i sportowych z corocznymi odsłonami w dzisiejszych czasach...), ale jest to również ulepszenie i korektor kursu w porównaniu z F1 24. Z tego powodu fani wyścigów symulacyjnych i zręcznościowych powinni uważnie obserwować tegoroczną odsłonę.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości