Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Outbound

Wrażenia bez użycia rąk: Outbound zapowiada się na kolejną udaną przytulną symulację

Square Glade Games przenosi budownictwo na przezabawny, wszechstronny poziom, a personalizacja i dzika przyroda uspokoją Twoje ambicje.

Z każdą prezentacją deweloperów w dzisiejszych czasach - bez względu na gospodarza - wypełnioną nowymi przytulnymi grami, które stały się niezwykle popularne podczas pandemii, wspaniale jest zobaczyć, jak niektóre tytuły wykraczają poza bardziej zrelaksowane założenie, aby alternatywnie zaoferować coś bardziej mięsistego dla tych, którzy szukają głębszego lub dłuższego doświadczenia z rozgrywką.

Outbound jest jedną z tych gier. Z zewnątrz wygląda to jak kolejna przytulna gra kempingowa, ale podczas Xbox Developer Session EMEA udało mi się przekonać się, że będzie to znacznie więcej niż na pierwszy rzut oka.

Bo tak, możesz najpierw wybrać swój pojazd spośród co najmniej trzech dostępnych samochodów dostawczych, a następnie nadać mu kolor i tablicę rejestracyjną, możesz jeździć po tętniącym życiem naturalnym środowisku i możesz dostosować swoje wnętrza, aby uzyskać najmodniejsze rezultaty, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Widzieliśmy podobne koncepcje, które mogą odnieść ogromny sukces, takie jak również nadchodzący i bardziej oparty na fabule Camper Van: Make it Home, jako jedno z nieuniknionych porównań, które przyszły mi do głowy. Ale co, jeśli powiem ci, że w rzeczywistości są w nim znacznie bardziej kompleksowe elementy budowania, zarządzania zasobami, a nawet przetrwania?

Outbound

"Jechałem, aż szarość miasta zniknęła mi z lusterek"

To jest reklama:

Tak samo jak w przypadku Moonlighter 2: The Endless Vault i niestety również są to wrażenia bez użycia rąk, co oznacza, że nie miałem okazji sam zagrać w grę, ale zamiast tego obserwowałem, jak współzałożyciele Marc Volger i Tobias Schnackenberg z Square Glade grają w demo i rozmawiają o dalszych szczegółach. Szczerze mówiąc, chciałbym zobaczyć, jak wygląda stosunkowo sztywny ruch FPS zarówno na myszy, jak i klawiaturze, ale głównie na kontrolerze, ponieważ czasami wskazywanie i klikanie wydawało się zbyt wyraźnie zaprojektowane tylko dla PC/Xbox i myszy (a może Switch 2 Mouse Mode, kto wie).

Kompleksowość i precyzja w przytulnej grze? O to mi chodziło. Outbound prezentuje graczom pełnowartościowe narzędzia konstrukcyjne. Powiedziałbym, że interfejs systemu wygląda podobnie do Fortnite bez gorączkowego tempa, a nawet The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, gdy umieszczasz różne obiekty 3D na podstawie półprzezroczystego podglądu. Wygląda na satysfakcjonujący w użyciu, a genialny, surrealistyczny akcent moim zdaniem polega na tym, że możesz zbudować kilka pięter na dachu swojej furgonetki, z poręcznym poleceniem Set /Unset Camp gotowym za każdym razem, gdy chcesz złożyć lub rozłożyć całą przesadzoną rzecz w genialnym efekcie.

Ale aby budować, potrzebujesz zarówno narzędzi, jak i zasobów, a tutaj zaczyna się zarządzanie grą, gdy tylko zaparkujesz swoją furgonetkę w obozie i otworzysz jej boczne drzwi. Na przykład zbierasz drewno na pożary lub dodajesz rzeczy do swojej listy rzeczy do zrobienia, takich jak klucz do usunięcia bariery lub młotek budowlany. Stamtąd musisz zbierać plany, które możesz pobrać z terminali rozsianych po całym parku do własnego stołu roboczego, na którym stworzysz więcej obiektów.

HQ
To jest reklama:

W dalszej przyszłości będziesz korzystać z recyklera, aby uzyskać jeszcze wyższą wydajność materiału z ilości odpadów, a gdy już zbudujesz solidny fundament na dachu swojej furgonetki, możesz zaszaleć, dodając do niej więcej drewnianych podłóg.

Gra nie wydaje się ciężka pod względem przetrwania, z dużą ilością wskazówek ręcznych i interesujących miejsc, które ci pomagają, ale to nie znaczy, że nie będziesz musiał mieć na oko na wiele różnych kurczących się zasobów i zmieniających się warunków pogodowych. Na przykład generatory wiatrowe nie będą działać codziennie, tak samo jak panele zasilane energią słoneczną, które wyłączają się w nocy lub gdy jest pochmurno.

Outbound chce "uczynić każdy dzień wyjątkowym i wymagającym dla graczy", według twórców, z różnymi połączonymi ze sobą systemami, ponownie, pomimo przytulnego założenia. Wydaje się również, że przekazuje przesłanie przyjazne dla środowiska, sądząc po pokazanym do tej pory kontekście i zrównoważonych źródłach energii, z których można skorzystać.

Gdy skończysz na cały dzień, możesz iść spać, ale jeśli skończysz z tym miejscem, Unset musisz opuścić obóz i udać się w inne miejsce, podkreślając koczowniczy charakter gry.

Nawet jeśli nie przepadam za przytulnymi grami ani symulatorami, Outbound przykuł moją uwagę podczas Xbox Developer Session EMEA. Wyglądało to relaksująco, ale wymagająco, z tym tonem Firewatch i całą pętlą zasobów. Po premierze w przyszłym roku będziesz mógł podzielić się swoimi doświadczeniami z trzema przyjaciółmi, ale wszyscy w tej samej furgonetce, aby utrzymać ducha kempingu przy życiu.

OutboundOutboundOutbound
OutboundOutboundOutbound
OutboundOutboundOutboundOutbound
OutboundOutbound
OutboundOutbound
OutboundOutboundOutbound

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości